ابعاد سیاسی و امنیتی حمله به آرامکو موضوعی است که در گفتگوی زنده مجله سیاسی شبکه چهار سیما بررسی می شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۳۷
بررسی ابعاد سیاسی و امنیتی حمله به آرامکو در «رودررو»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجله سیاسی «رودررو» امشب (3 مهرماه) با توجه به آغاز هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بررسی ابعاد سیاسی و امنیتی رویداد آرامکو و سایه سنگین آن بر نشست مجمع عمومی می‌پردازد.

در این گفتگوی زنده تلویزیونی با اجرای دکتر مراد عنادی، جعفر قنادباشی و محسن کوثرخواه دو کارشناس مسائل خاورمیانه به بررسی ابعاد سیاسی و امنیتی حمله به آرامکو می پردازند.

با گذشت کمتر از دو هفته از حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به آرامکو، غول نفتی عربستان؛ ابعاد اقتصادی و امنیتی این رویداد همچنان در کانون توجه رسانه‌ای و سیاسی قرار دارد و مباحث و موضوعات هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را کاملا تحت تاثیر قرار داده است.

در این میان آمریکا و عربستان سعودی تلاش وسیعی را برای استفاده از این بحران جهت اعمال فشار بر ایران آغاز کرده‌اند، هر چند هیچ نشانه‌ای برای متهم کردن تهران به دست نیاورده‌اند، و تنها نقش بر خیال می‌زنند.

در چنین شرایطی پیشنهاد و اعلام آمادگی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای طراحی سازوکار جدید امنیت در مطنقه با تکیه بر ظرفیت‌های‌ منطقه‌ای افق تازه‌ای را گشوده است، که نشان از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای آغاز دور جدید تعامل و تنش‌زدایی با همسایگان و خالی کردن منطقه از حضور ضدامنیتی قدرت‌های فرامنطقه‌ای دارد.

این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت 19:00 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها