با وجود ناداوری در مسابقات قهرمانی جهان علیرضا کریمی توانست اولین فینالیست کشتی آزاد ایران شود

بوی طلا می آید!

علیرضا کریمی، دلاور کرجی کشتی ایران با قلع و قمع همه حریفان خود به فینال رقابت‌های 92 کیلوگرم رسید تا بعد از پایان رقابت‌های کشتی فرنگی و گذشت دو روز از پیکارهای آزاد، سرانجام یک‌نماینده ما به فینال برسد.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۷۹

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر نور سلطان قزاقستان و در وزن 92کیلوگرم علیرضا کریمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف گئورگی روبایف روسی الاصل و دارنده مدال نقره جوانان جهان از مولداوی رفت و با نتیجه 12 بر یک پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
دلاور کرجی در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 لیوبومیر ساگالیوک از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. کریمی در این مرحله به مصاف علیخان جبرائیل اف از روسیه رفت و این کشتی‌گیر را هم با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و با اقتدار کامل به فینال رسید تا عصر امروز مقابل کاکس آمریکایی برای طلا رقابت کند.
اما بخش تلخ دیروز، به دوبنده‌پوش وزن ۷۰ کیلوگرم ایران مربوط می‌شد. یونس امامی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر اریگلنت پریزرینی از آلبانی را شکست داد. او در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر از سد المان دوگدوربک اولو دارنده مدال برنز جهان از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل کوجیرو شیگا دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.
امامی در حالی که حتی یک امتیاز هم نداده بود به نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله با نورکجا کایپانوف قهرمان آسیا از قزاقستان روبه‌رو شد و با ناداوری مطلق، فینال و مدال طلا را از دست داد. داوران در این مبارزه به شکلی وحشتناک، دست کشتی‌گیر میزبان را گرفتند و 3 امتیاز خاک کردن و بارانداز امامی را اصلا ندیدند تا برتری 7 بر 6 از آن کشتی‌گیر قزاق شود و او را به سوی فینال هل بدهند. به این ترتیب امامی امروز برای کسب مدال برنز کشتی می‌گیرد.
دیروز رضا افضلی در 74 کیلو و یدا... محبی در 125 کیلو به ترتیب مقابل گارزون کوبایی و خوتسیانیوسکی از اوکراین شکست خورده و حذف شدند.
پنجمی اطری
رضا اطری کشتی‌گیر وزن 57 کیلوگرم ما که با حضور در کشتی رده‌بندی، سهمیه المپیک توکیو را دریافت کرد، دیروز برای کسب مدال برنز مقابل کومار راوی از هند قرار گرفت و متاسفانه 6بر 3 باخت تا به مقام پنجم این وزن برسد.
آزادکاران امروز حریفان خود را شناختند
قرعه‌کشی چهار وزن سوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک، دیروز در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار شد. مسابقات چهار وزن سوم از ساعت 9 و 30دقیقه صبح امروز (به وقت تهران) آغاز می‌شود.
در وزن 61 کیلوگرم 25 نفر حضور دارند و بهنام احسان‌پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با رجب توپال دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه مبارزه می‌کند.
در وزن 79 کیلوگرم 23 کشتی‌گیر حضور دارند و بهمن تیموری پس از استراحت در دور اول در دور بعد با برنده مبارزه جانگ از کره جنوبی و رشید قربان اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان کشتی می‌گیرد.
در وزن 86 کیلوگرم که 43 نفر در آن حضور دارند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف اسپینال از پورتوریکو می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم با برنده کشتی میان استفان ورب از مجارستان و دومانیتسکی از اوکراین کشتی می‌گیرد. گوستیف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان، نایفونوف قهرمان اروپا از روسیه و بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از مولداوی در گروه یزدانی حضور دارند.
در وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی در دور اول با ابراهیم جیفتجی قهرمان زیر 23 سال اروپا از ترکیه کشتی می‌گیرد. در این وزن 26 نفر شرکت کرده‌اند.

مازیار فیروزی
گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها