ایرج مفیدی ، بازیگر ، نویسنده و کارگردان صداوسیمای مرکز یزد (شبکه تابان) در سال 1328 متولد شد.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۸

همانند بسیاری از بازیگران یزدی ، فعالیت هنری را از زمان تحصیل و با ایفای نقش در نمایش هایی که در مدارس اجرا می شد ، آغاز کرد. «احمد در بارگاه احمد» و «خوابگزار» ، 2 نمایش با موضوعات تاریخی بودند که وی در آن زمان بازی کرد. مفیدی فعالیت در تئاتر را پس از انقلاب با بازی در نمایش های «شیخ حسین آل رحیم» و «خزانه دار» پی گرفت.
اولین کار تصویری وی تله تئاتر «تعارف» بود که کارگردانی آن را هم برعهده داشت. البته سالها پیش از تولید این اثر ، او نامزد اصلی بازی در نقش اول سریال خانه به دوش بود که بنا به توصیه برادرش روح الله مفیدی منصرف شد و به یزد بازگشت تا فعالیت های هنری اش را در این شهر پیگیری کند.
او پس از «تعارف » ، سریال 13 قسمتی «خانه خشتی ما» را کارگردانی و در آن بازی کرد. مفیدی نویسنده فیلمنامه این مجموعه هم بود که همانند «تعارف » از شبکه های سراسری پخش شد. او سپس در تله تئاتر «خواستگاری» به کارگردانی خودش و سریال های «همدوماد» ، «مدرسه خورشید» ، «آقای نازنین» و «گل مریم» ایفای نقش کرد.
جدیدترین فعالیت های بازیگری او ، سریال های «یک داستان ساده» (نقش حاجی میرزا) و «حلقه گمشده» (نقش پزشک) هستند که امسال تولید شده اند. او در رادیو نیز به عنوان نویسنده و بازیگر فعالیت می کند. مفیدی از حدود یک ماه و نیم پیش ، با ایفای نقش حبیب الله خان عطار در برنامه زنده «زیر بازارچه» هر شب مهمان بینندگان شبکه تابان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها