سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۴۳

خشایار صانعی:
آیا راهی برای نمایش دادن چند تصویر مختلف از طریق یک رایانه روی چند نمایشگر وجود دارد؟

کلیک:
اگر می‌خواهید یک تصویر را روی چند خروجی تصویر نمایش دهید، باید یک قطعه سخت‌افزاری به نام Splitter را برای خروجی پورت HDMI یا VGA دستگاه خود خریداری کنید. این خروجی به نحوی است که یک خروجی تصویر رایانه شما را به چند خروجی تبدیل می‌کند و به‌این‌ترتیب می‌توانید چند کابل مختلف را از یک خروجی بگیرید.
اگر می‌خواهید تصاویر خروجی روی هر نمایشگر متفاوت از دیگری باشد آنگاه باز هم راهی برای شما وجود خواهد داشت. چنین چیزی کاملا ممکن است و برای افرادی که نوسانات بازار بورس را کنترل می‌کنند یا گرافیست‌ها، امری بسیار مرسوم و شناخته شده است. با این وجود نکته بسیار مهم این است که بدانید تعداد خروجی‌های تصویر در این شرایط چندان بالا نخواهد بود، زیرا امکان خروجی کارت‌های گرافیکی برای خروجی تصویر محدودیت‌هایی دارد. راه نخست، استفاده از تنظیمات ویندوز برای نمایشگر است، ولی مشکل اصلی اینجاست که بر اساس کارت گرافیکی شما، تعداد نمایشگرهای قابل پشتیبانی متفاوت خواهد بود و با کنترل کردن نشانگر ماوس می‌توانید بین آنها جابه‌جا شوید. البته این کار به آموزش‌هایی نیاز دارد که طولانی هستند و به همین دلیل نیز امکان شرح آن در این بخش را نخواهیم داشت و تنها به این موضوع اشاره خواهیم کرد که باید مسیر زیر را برای دستیابی به این تنظیمات طی کنید:
Setting را باز کنید.
روی گزینه personalization کلیک کنید.
گزینه taskbar را انتخاب کنید.
بخشی به نام Multiple display وجود دارد که می‌توانید خروجی تصویر نمایشگرهای مختلف خود را روی آن تنظیم کنید.
راه‌حل دیگر شما این است که از یک کارت گرافیکی باکیفیت و گران قیمت استفاده کنید. سری کارت‌های گرافیکی نیرومندی مانند
Matrox M9188 PCIe x16 تعداد 16 خروجی گرافیکی مجزا را پشتیبانی می‌کنند، ولی قیمت پایه این کارت گرافیکی نزدیک به 1500 یورو است.

اصغر مدنیان:
می‌خواهم یک تلفن همراه هوشمند بخرم، ولی کیفیت دوربین برای من بسیار مهم است. آیا راهی وجود دارد که بتوانم تصاویر برداشت شده با چند مدل مختلف را با هم مقایسه کنم؟

کلیک:
وب‌سایت GSMarena یک مرجع بسیار مهم و بزرگ برای چنین کاری است و یکی از قابلیت‌های این وب‌سایت، امکان مقایسه کردن تلفن‌های همراه هوشمند و حتی تصاویر آنها با هم است. برای این کار باید نام یکی از مدل‌های مد نظر خود را جست‌وجو کرده و سپس در صفحه اطلاعات این دستگاه، گزینه Compare را انتخاب کنید. صفحه‌ای با دو کادر در کنار کادر اطلاعات دستگاه اولی برای شما قابل مشاهده خواهد بود که می‌توانید در کادر بالای هر یک از این ستون‌ها، نام محصولات دیگر را نیز مشاهده کنید. در ادامه اگر تلفن همراه شما مدل مرسوم و مشهوری باشد که این وب‌سایت آن را پوشش کامل داده، گزینه‌ای به نام Compare Image quality را در بخش اطلاعات دوربین یا پایین اطلاعات کلی دستگاه خواهید دید که با کلیک روی آن، تصویری از یک موضوع مشابه که توسط دستگاه‌های مقایسه‌ای شما برداشت شده نمایش داده می‌شود که با جابه‌جا کردن ماوس روی تصویر اصلی می‌توانید بخش داخل کادر را برای همه مدل‌های انتخاب شده در فهرست مقایسه مشاهده کنید.
نکته: به یاد داشته باشید این امکان برای تمام تلفن‌های همراه هوشمند وجود ندارد، ولی تلفن‌های مشهور و نیرومند موجود در بازار، این امکان را در سایت یاد‌شده دارند. همچنین چند نوع تصویر مختلف مانند تصویر در نور کم، تصویر رنگی، تصویر سیاه و سفید و… برای مقایسه وجود خواهد داشت و می‌توانید تصویر سه مدل مختلف از تلفن‌های همراه هوشمند را در یک صفحه با هم مقایسه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها