تاریخسازی بانوان بسکتبالیست/ هفته گذشته یک اتفاق تاریخی در ورزش بانوان ایران و در رشته بسکتبال رخ داد، تیم ملی بسکتبال بانوان ایران برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حجاب کامل مدال بین المللی کسب کرد.
کد خبر: ۱۲۲۶۴۷۳

این تیم با برتری 71 - 52 مقابل اردن به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا دست یافت. ادنا عیسائیان با 24 امتیاز و 18 ریباند نمایش خیره‌کننده‌ای در این بازی داشت. معصومه اسماعیل نژاد هم با 14‌امتیاز و 5 ریباند دیگر بازیکن درخشان ایران در این
دیدار بود.
امیدواریم با حمایت بیشتر و تمرینات مستمر و اردوهای حرفه ای شاهد درخشش تیم بسکتبال بانوان کشورمان در رویدادهای پیش رو نیز باشیم.

مادر شدن 160 زن مجرد/ شاید تیتر این خبر قدری عجیب و غریب به نظر برسد اما داستان از این قرار است که به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ۱۶۰ فرزندخوانده به دختران مجرد بالای ۳۰ سال در سال گذشته واگذار شده است. مسعودی فرید گفته است: در سال ۹۷ حدود ۱۷۰۰ کودکِ فرزندخوانده شده داشتیم و این آمار در سه سال اخیر خوب بوده است که از میان آنها ۱۶۰ فرزندخوانده توسط بانوان بالای ۳۰ سال اخذ شدند. ما در راستای حضور کودک در خانواده چندین کار انجام داده‌ایم.

روایت جذاب بانوی سردار/ این روزها بسیاری از مردم پای شبکه سه سیما می نشینند و مجموعه تلویزیونی «بانوی سردار» را تماشا می کنند ، سریالی که شاید در نگاه اول فقط یک قصه تاریخی باشد اما ماجرایی واقعی از دل تاریخ ایران است که گذر سال‌ها بر آن گرد فراموشی پاشیده است. انتخاب یک «زن» از دل «تاریخ» برای روایت قصه اصلی در روزگاری که پروژه مشترک بسیاری از شبکه‌های بیگانه تغییر هویت زن ایرانی است، انتخاب هوشمندانه ای است و دارای پیامی از سوی صداو سیماست.
این روزها که در نتیجه مصرفی شدن، زنان به امور روزمره مشغول و مبتلا هستند، بازخوانی زندگی یک زن مبارز و یادآوری این مسأله که چه وجوه دیگری از شخصیت یک زن شناسانده شود و او را به عنصری فعال و تاثیرگذار در دوره اجتماعی خویش تبدیل کند، بسیار ارزشمند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها