مورد عجیب پدیده کم سن و سال بارسا

بازی با اجازه والدین

بازی یکشنبه شب بارسا مقابل رئال بتیس، همه معیارهای لازم برای جذابیت و هیجان را داشت.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۱۳

بارسا بازی یک بر صفر باخته را با نتیجه 5 بر 2 به نفع خودش به پایان رساند، گریزمن دو گل زد تا خرید فرانسوی آبی‌آناری‌ها پایش به گل باز شود، پرز یکی از جوانان این تیم گلزنی کرد و از همه جالب‌تر بازیکنی وارد زمین شد که طی 50 ساله گذشته جوان‌ترین بازیکن آبی‌اناری‌ها به حساب می‌آید.
به گزارش مارکا، ارنستو والورده در این دیدار به آنسو‌فاتی فرصت داد تا برای نخستین بار پیراهن بارسلونا را بر تن کند. او در حالی در نوکمپ به میدان رفت که تنها ۱۶ سال داشت. فاتی متولد گینه بیسائو است اما ملیت اسپانیایی دارد و تنها در ۱۰ دقیقه نشان داد چرا کادرفنی به او اعتماد کرده است. او اکنون دومین بازیکن جوان تاریخ بارسلونا محسوب می‌شود. وینسنت مارتینس در سال ۱۹۴۱ با ۱۶ سال و ۹ ماه و پنج روز اولین بازی‌اش را با پیراهن آبی‌اناری‌ها انجام داد. فاتی برای شکستن این رکورد ۲۰ روز بیشتر داشت.
البته طرز بازی کردن این بازیکن نیز در نوع خودش بسیار جالب بود. فاتی آن‌قدر کم سن‌وسال است که طبق قوانین لالیگا برای بازی در این مسابقه نیازمند ارائه رضایت‌نامه والدینش بود. طبق قوانین لالیگا، بازیکنان زیر سن قانونی بدون اجازه والدین‌شان اجازه ندارند در بازی‌های ساعات پایانی شب به میدان بروند و با توجه به ساعت بازی بارسلونا که 21 به وقت محلی بود، او ‌باید رضایت‌نامه کتبی والدینش را به مقامات لالیگا ارائه می‌کرد. او سال 2013 زمانی که تنها ده ساله بود وارد آکادمی لاماسیا شد.
بعد از این بازی هم اتفاقی افتاد که این بازیکن 16 ساله شاید تا آخر عمرش آن را فراموش نکند. در پایان بازی فاتی با یک سورپرایز روبه‌رو شد. لیونل مسی که در حین بازی از جایگاه تماشاگران نظاره‌گر بازی بود، بعد از سوت پایان بازی در تونل منتظر این بازیکن 16 ساله بود تا در آغوشش بگیرد. ستاره آرژانتینی در اینستاگرامش عکسی از این لحظه منتشر کرد و نوشت: نمایش فوق‌العاده از همه بازیکنان، سه امتیاز نخست در لالیگا و خیلی خوشحالم که می‌بینیم این پسران با تیم نخست در خانه به رویاهایشان می‌رسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها