تابستان فصل مسافرت و تقویت روح و جسم است حال اگر این فصل مصادف با ایام حج باشد و رفتن به سرزمین وحی، سفر متفاوت و پر از معنویت شده و روح و جسم انسان را جلا می‌دهد. در این میان بخش دلچسبی به‌عنوان ولیمه وجود دارد که خیلی مورد توجه بوده وهمه سعی در بهتر برگزار کردن این قضیه دارند. البته دراین ایام که وضعیت اقتصادی سخت شده، در شهرهای کوچک یا روستاها از تالار و تجملات خبری نیست و اکثرا ترجیح می‌دهند خودشان در منزل پذیرایی و ولیمه‌ای را تدارک ببینند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید به دور از تجملات و اسراف و البته مقرون به صرفه، ولیمه خوب و آبرومندانه‌ای برای عزیزان حج رفته تان تدارک ببینید به چند نکته توجه کنید:
کد خبر: ۱۲۲۳۸۸۹


از دوستان و آشنایان کمک بگیرید
همکاری و دور هم جمع شدن خانم‌ها برای انجام کارهای بزرگ و سنگین از قدیم جزو رسوم خوب بوده و الان هم در بیشتر شهرها و روستاهای کشور وجود دارد. در این مواقع برای بهتر انجام شدن کارها باید از افراد نزدیک کمک بگیرید و به هر کدام مسؤولیتی بدهید تا بتوانید همه کارها را به نحو احسن انجام دهید.
ریخت و پاش و اسراف ممنوع
برای این مراسم تا جای ممکن هزینه‌های اضافه را حذف کرده و فقط به الزامات بپردازید تا از بار معنوی آن کاسته نشود. می‌توان در پذیرایی از مهمانان از غذاهایی استفاده کرد که در دیگر مناسبت‌های مذهبی و معنوی ما به‌عنوان نذری رایج بوده است. غذاهایی مانند خورش قیمه، عدس پلو و...
مهمان به روی باز میزبان می‌آید
در این ایام به خورد و خوراک و استراحت‌تان توجه ویژه داشته باشید تا هنگام مهمانداری و پذیرایی از انرژی کافی برخوردار بوده و به‌دلیل خستگی بی‌حوصله نباشید چرا که روی باز صاحب مجلس برای مهمان بسیار مهم‌تر از چیزهای دیگر است. ما در این شماره تهیه عدس‌پلو و باقالی پلو با مرغ را به شما پیشنهاد می‌دهیم که امیدواریم مورد توجه‌تان واقع شود. البته مواد لازم ذکر شده برای حدود 5 نفر بوده و خودتان میزان مواد لازم را نسبت به تعداد نفرات باید درنظر بگیرید.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها