رییس کلانتری ١٠٥ سنائی گفت: یک پیک موتوری آنلاین با مشکوک شدن به یک بسته ارسالی مانع سواستفاده از خود و مبادله مواد مخدر شد.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۰۵
هوشیاری پیک موتوری از مبادله مواد مخدر جلوگیری کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرهنگ داریوش امرایی در تشریح این خبر اظهار کرد: سامانه های ارسال کالا و بار همیشه یکی از ابزار مجرمان برای رساندن مواد مخدر و مشروبات الکی به مخاطب هدفشان بوده است. اما سامانه های آنلاین حمل و نقل مرسوله، به واسطه شفافیت اجرای فرآیند دریافت و تحویل کالا، رصد آنلاین و آموزش های موثر به سفیران، سوء استفاده از این شغل شریف را تا حد زیادی مدیریت کرده است.

وی افزود: روز گذشته درخواستی برای موتور سوار یکی از پیک های اینترنتی ارسال می شود و موتور سوار در زمان مراجعه برای تحویل بسته، فرد درخواست دهنده را در خیابان می یابد. کالا، جعبه جواهر کوچکی بود که ظاهری شبیه به هدیه داشته است. اما موتور سوار با توجه به آموزش هایی که در مجموعه دریافت کرده بود، در مسیر به درستی به بسته مشکوک می شود و با پشتیبانی تماس می گیرد.

رییس کلانتری ١٠٥ سنائی بیان کرد: پشتیبانی شرکت با مرکز فوریت های پلیسی ١١٠ تماس گرفته و طی راهنمایی هایی که توسط پلیس دریافت می نماید از موتور سوار می خواهد که در محل کلانتری ١٠٥ سنائی حاضر شود و بسته مشکوک را تحویل پلیس دهد پس از باز کردن مشخص شد این بسته حاوی مواد مخدر از نوع گراس بوده و صورتجلسه های مربوطه نتظیم می گردد همچنین تیم عملیات کلانتری با همراهی پیک موتوری بسته را به مقصد می رسانند تا تحویل گیرنده مواد مخدر را شناسایی کنند که با راهنمایی این موتور سوار موفق به دستگیری فرد مورد نظر و کشف بیش از ١٠٠ گرم مواد مخدر از نوع گراس می گردند. فرد دستگیر شده در بازجویی های اولیه اظهار داشت به جهت اینکه در فرایند خرید و فروش مواد مخدر در معرض دستگیری ماموران قرار نگیرند از این شگرد استفاده می نمودند .

سرهنگ امرایی به تمام گردانندگان این گونه شرکت ها توصیه کرد که با برگزاری دوره های آموزشی موتور سواران آنان را با خطرات احتمالی شغل شان آشنا کرده تا قربانی سوء استفاده متخلفان قرار نگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها