فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: دانش آموز ۱۵ ساله ای که بیش از ۲۰۰ صفحه اینستاگرام را هک کرده بود به استخدام پلیس در می آید.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۷۰
هکر۲۰۰ صفحه اینستاگرام به استخدام پلیس در می آید

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شناسایی و دستگیری دانش آموز ۱۵ ساله که بیش از ۲۰۰ صفحه اینستاگرام را هک کرده بود خبر داد.

این مقام انتظامی ادامه دادند: این دانش آموز با بهره گیری از آموزش‌هایی که در فضای مجازی فراگرفته بود اقدام به هک کردن بیش از ۲۰۰ صفحه اینستاگرام کرده بود که به تازگی موفق به طراحی و ساخت درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینگ) شده بود و در مراحل آزمایش این صفحات و قبل از ارتکاب جرمی در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی شهروندان توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون افزود: یکی از وظایف پلیس فتا رصد مستمر فضای مجازی و شناسایی پیشدستانه مجرمین در این فضای است، لذا در این خصوص به افرادی که در فضای مجازی به مال و آبروی مردم صدمه وارد می‌کنند هشدار دادند چشمان تیز بین پلیس همواره در کمین شما می‌باشد و با اقتدار از خانواده‌های ایرانی حراست خواهند کرد.

وی، در خصوص دستگیری این دانش آموز عنوان کرد که این دانش آموز قطعا استعداد‌های نهفته زیادی دارد که در مسیر اشتباهی قرار گرفته است، عدم آشنایی خانواده با فضای مجازی و عدم نظارت کافی یکی از مهمترین دلایل گرایش و ورود ایشان به این مسیر است.

سرهنگ عبادی نژاد بیان کرد: این دانش آموز پس از طی مراحل قضایی و اعلام حکم نهایی دادگاه، به عنوان پلیس افتخاری به کار گرفته خواهد شد و انشاالله با راهنمایی‌های کارشناسان پلیس فتا استفاده این دانش آموز از فضای مجازی در مسیر درستی قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در پایان از خانواده‌ها درخواست کردند نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را یاد بگیرند و زمانی را صرف آموزش رفتار صحیح در فضای مجازی برای فرزندان خود کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل آنرا از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ اطلاع رسانی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها