رئال مادرید بتازگی درصدد برآمده تا کنار خریداری ستارگان بزرگ جهان فوتبال ، چند تن از بازیکنان جوان و آینده دار امریکای جنوبی را بخرد.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۹

گونزالو هیگواین ، مهاجم جوان و پر آتیه ریورپلاته یکی از این بازیکنان است که با مبلغ قابل توجه 20 میلیون یورو ، راهی تیم سفیدپوش مادریدی شده است. این انتقال بسیار ساده انجام شد ، اما ماجرای دعوت ریموند دومنک از هیگواین به تیم ملی فرانسه و عدم پذیرش هیگواین سروصدای زیادی ایجاد کرد.
در این ستون با این بازیکن 19 ساله و متولد برست فرانسه بیشتر آشنا می شوید. اولین بازی گونزالو هیگواین در لیگ آرژانتین در ماه می سال گذشته رقم خورد. در آن موقع او فقط 17ساله بود. از آن زمان به بعد هیگواین دائم در ترکیب اصلی ریورپلاته بوده و بهترین گلزن این تیم لقب گرفته است ؛ اما از موقعی که او در داربی معروف کلاسیکوی بوئنس آیرس در برابر بوکاجونیور 2 گل در پیروزی یک 3 تیمش زد ، همه چیز برایش متفاوت شد. از اینجا بود که باشگاه هایی چون رئال مادرید ، بارسلونا ، میلان ، مارسی ، چلسی ، مایورکا و لاتزیو برای به خدمت گرفتن او از یکدیگر سبقت گرفتند.
پس از این ماجراها بود که باشگاه ریورپلاته در عملی عجیب 50 درصد مبلغ انتقال این بازیکن به اروپا را به مبلغ 4.1 میلیون پوند به شرکت انتقال بازیکن MSI فروخت.
دانیل پاسارلا مربی او در ریورپلاته سال گذشته ، قیمت او را 8 میلیون پوند ارزیابی کرد ، اما پس از درخشش او در کلاسیکو گفت هیگواین اکنون بسیار بیشتر می ارزد. مارسلو گایاردو ، محبوب ترین بازیکن ریورپلاته و یار سابق تیم ملی آرژانتین درباره هیگواین گفت: او برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست برتر همه چیز دارد. او باهوش ، قدبلند و قوی است ، با هر دو پا شوتهای خوبی می زند و همواره نیم نگاهی به دروازه حریف دارد. هیگواین گفته است الگویش گایاردو است و می خواهد برای رفتن به اروپا راه گایاردو را پیش بگیرد. گایاردو دو فصل در موناکو بازی کرد و دوباره به آرژانتین بازگشت.
بازی کردن هیگواین در تیم ملی آرژانتین کمی در ابهام است. او که والدینی آرژانتینی دارد به دلیل به دنیا آمدن در برست فرانسه ، گذرنامه فرانسوی دارد. پدرش خورخه اواخر دهه 80 یک فوتبالیست بود. قانون کشور فرانسه به هیگواین جوان اجازه نمی دهد دارای دو ملیت باشد ؛ اما هیگواین این را خوب می داند که در صورت داشتن گذرنامه اروپایی می تواند آینده بهتری در بازار نقل و انتقالات اروپایی داشته باشد ، ولی آرژانتین را دوست دارد. خورخه هیگواین ، هم در ریورپلاته بازی کرده و هم در بوکاجونیورز که چنین بازیکنانی در آرژانتین بسیار کمیاب هستند. او سپس به برست نقل مکان کرد.

منبع: World Soccer / دسامبر 2006

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها