چه روزی بود دیروز. یکی زود رفته بود و یکی هم از گردن‌درد شده بود آدم‌آهنی. هر چه حرف می‌زدند نمی‌توانست سرش را هم برگرداند! اما آمده بود روزنامه و گزارش می‌نوشت. اصلا وجدان کاری در گروه فرهنگ وهنر موج می‌زند، بیا و ببین! حالا اینها هم به کنار، ببینید در چنین شرایطی چه سوژه‌هایی هم داریم، یکی از یکی بهتر و شیرین‌تر. هم سراغ حاشیه‌ها رفته‌ایم، هم اتفاقات جذابی که در فضای مجازی رخ داده، هم تاثیر تحریم‌ها را که البته هیچ غلطی هم نمی‌توانند بکنند، در یک حوزه هنری خاص بررسی کرده‌ایم، هم دبیرمان جوری نامحسوس رفته بازار کاغذ که ماجراها دارد و خلاصه.... به جای این همه حاشیه رفتن بگویم چه خبر است، اما قبلش این را هم بگویم که حاشیه‌ها هم جذابند دیگر... .
کد خبر: ۱۲۱۹۱۶۰

اول از همه برویم سراغ ماجراجویی‌های محمدصادق علیزاده، دبیر گروهمان در بازار کاغذ. دیر رسید روزنامه برایمان تعریف کرد که چه نشسته‌ایم که بازار کاغذ را زیر پا گذاشته و بین خودمان 80 میلیون نفر بماند، خودش را ناشری جا زده که می‌خواهد حواله کاغذ بفروشد. اصلا هم عجیب نیست، این عمل زشت را این روزها خیلی از جنابان ناشر انجام می‌دهند و خودشان بازار کاغذ را از آنی که است بلبشوتر می‌کنند! حالا که فهرست بلندبالای ناشران حواله بگیر از ارشاد هم منتشر شده، علیزاده همه معادلات ممکن را بر‌اساس مشاهدات عینی‌اش برایتان گرد آورده است. بخوانید و ببینید چه خبر است. داشت یادم می‌رفت، گزارش در صفحه بعدی است. همین صفحه 10 خودمان.
ساناز قنبری، خبرنگار سینمایی‌مان را هم که دیگر می‌شناسید. تا حالا کلی سوژه خوب و گزارش جذاب برایتان در صفحه 11 قلمی کرده است و خوانده‌اید. او امروز رد عکسی را در فضای مجازی زده که به مناسبت سالمرگ زنده‌یاد خسرو شکیبایی منتشر شده؛ گریمی که این بازیگر در آن صورتی سوخته دارد و گفته می‌شود متعلق به فیلم «پری» داریوش مهرجویی است. قنبری رفته سراغ عبدا... خان اسکندری، طراح گریم برجسته این فیلم. ایشان هم گفته‌ای بابا این که اصل گریم نیست و به‌قول شما امروزی‌ها یک عکس خوف‌تر برایمان فرستاده است؛ بروید، ببینید و بخوانید... .
آذر مهاجر هم در صفحه 12 آثار تحریم‌ها بر صنایع فرهنگی و به‌خصوص پویانمایی ایرانی را بررسی کرده است. او با چند متخصص از جمله
یکی از برادران معروف نکویی که پویانمایی‌ساز هستند هم حرف زده تا ببیند تحریم‌ها این وسط چه کاره‌اند و آیا آنقدر قوی هستند که بتوانند مسیر پیشرفت ما را سد کنند. عمراً... نهایتش این است که کارمان را سخت‌تر کنند.
در همین صفحه گزارشی درباره جشنواره قصه‌گویی و تازه‌ترین رویدادهایش به قلم زینب مرتضایی‌فرد برایتان از این جشنواره جذاب که حالا به بیست‌و‌دومین دوره خود رسیده، نوشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها