توقیف و بازرسی نفتکش‌های انگلیسی توسط ایران، بازتاب‌های جالبی در فضای مجازی داشت

اینجا رئیس مائیم، افتاد؟!

حتی اگر اهل سیاست و دیدن و شنیدن اخبار هم نباشید، نمی‌شود پایتان را در یکی از فضاهایی که به نام دنیای مجازی، این روزها ادامه همین دنیای واقعی ما شده‌اند بگذارید و خبر توقیف نفتکش انگلیسی را در آب‌های ایران ندیده باشید. البته از آنجا که این ماجرا برای سومین بار است که اتفاق می‌افتد، شاید دیگر خبر آن چندان برایمان تازگی نداشته باشد، اما به هرحال اهمیت آن انکارناپذیر است و نمی‌شود ساده از کنارش گذشت. تا این لحظه هم واکنش‌ها و برخوردهای مختلفی در سراسر دنیا به این اقدام شده است؛ حرکتی که به دنبال شکستن قوانین و انتقال سوخت قاچاق توسط نفتکش انگلیسی اتفاق افتاد. در این بین به لطف فضاها و شبکه‌های مختلف و البته روحیه خلاق و شاد مردم کشورمان، اغلب رخدادهای روز در شکل و شمایل متفاوت از اخبار جدی که این‌طرف و آن‌طرف در رسانه‌ها اعلام می‌شود منعکس و به آن پرداخته می‌شود. برای این جریان فرقی نمی‌کند داستان از چه قرار باشد، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی یا هر مساله دیگری که در حوزه‌های مختلف رخ می‌دهد. این خلاقیت تمام‌نشدنی این بار به نام نفتکش‌ها وارد عمل شده و جریانی را به‌راه انداخته‌اند که مرور آن لطف خودش را دارد.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۳۶

بعد از انتشار خبر این توقیف همه دست به کار شدند و درباره آن صحبت‌های مختلفی را مطرح کردند. اینستاگرام و توییتر جزو پیشروهای انواع واکنش‌ها به این خبر هستند تا جایی که با یک دور چرخیدن در هرکدام از آنها می‌توانید با سلاطین جمله‌های قصار روبه‌رو شوید.
ملکه وارد می‌شود
در اینستاگرام که دنیای عکس و متن است، برخی از کاربران با تیتر نفتکش دزدان دریایی ملکه از لحظه توقیف این کشتی عکس و یا فیلم منتشر کردند. در این بین تیترها و جمله‌های مختلفی ضمیمه عکس نفتکش انگلیسی شد.
یکی از کاربران نوشته بود: «سه تا سه تا میگیریم، دوران بزن، در رو»، در یک پست دیگر هم با انتشار عکسی از ملکه انگلیس به نقل از او تیتر زده شد بود که «منم بگیرید، خلاص!» در ادامه هم ملکه که گویا دلش برای ایران آمدن تنگ شده، با لهجه انگلیسی، مشهدی می‌گوید: «ننه، میگم شما که بگیر بگیر راه انداختید، خو یهوو منم بگیرید، چطوو میشه؟»
این نقل قول‌ها از ملکه در قالب دابسمش و کلیپ جزو پربازدیدترین پست‌های نفتکشی اینستاگرام بودند. در کنار اینها یکی عکس این ماجرا را با تیتر «پایان یتیم‌خانه ایران» منتشر کرد و کاربر دیگری بازهم به سراغ ملکه رفت و به نقل از او نوشت «اینو نبرید، یادگار شوهرمه»
خلافی نفتکش و بقیه ماجرا
خانوم ملکه که انگار دستبردار نیست در پست دیگری سراغ پیشنهاد پرداخت جریمه می‌رود، او در این پست که توسط یکی از کاربران منتشر شده، در حالی که سخت مشغول فکر کردن است، می‌گوید: «خلافی این نفتکش چه قدر بود؟»
در بین همه اینها حشمت فردوس هم با آن تیکه معروفش در سریال ستایش وارد عمل شد و یکی از کاربران با انتشار عکس او نوشت: «اینجا رئیس ماییم، افتاااد؟!»
خلاصه که بازار این پست‌ها و هشتگ‌های پرشور و حال همچنان در این فضا داغ است و مردم خوش‌ذوقمان کم نگذاشتند. در ادامه بد نیست سری هم به توییتر، خانه جمله‌های طلایی بزنیم.
اینجا هم مردم سنگر را ترک نکردند و درفشانی‌ها ادامه دارد. ملکه انگلیس باز هم نقل محافل است، ولی این بار تنها نیست، او در توییت یکی از کاربران سراغ عروسش رفته و می‌گوید «هرچی می‌کشیم از قدم نحس این عفریته‌اس! از وقتی پاشو گذاشته تو این کاخ؛ نه نخست‌وزیر درست درمون داشتیم نه اقتصاد خوب، نفتکشامونم که یکی یکی دارن میبرن.»
«اصلا هم درد نداشت» با هشتگ نفتکش انگلیسی در کنار عکس گریان خانوم ملکه، یکی دیگر از جمله‌های قصار این فضا بود. در این بین از افاضات فضل ترامپ هم نمی‌شود گذشت، همان‌طور که بعضی از کاربران در قالب او ظاهر شدند و حرف‌ها زدند.
یکی درباره خواب‌های آقای ترامپ نوشته بود«من خواب دیدم پهپاد ایرانو زدیم! چرا تعبیرش شد، ایران دو تا نفتکش انگلیسی رو توقیف کرد؟!»
همدردی ترامپ با خانم ملکه
ترامــــپ کــــــــــه او هم زخم خورده اقـــــدامــــــــات ایران است، این روزها در توییتر با ملکه همراه شده و از داشته‌های برباد رفته‌شان می‌گویند: «ملکه: نفتکش شما رو هم توقیف کردن؟؟؟؟
ترامپ: نه فقط پهپاد گلوبال هاوک ما رو زدن» اینها فقط گوشه‌ای از خلاقیت و هنرنمایی مردم بودند، داستانی که حالاحالاها ادامه دارد.
اما در کنار آنها امروز روزنامه‌ها هم با رنگ و بوی نفتکش انگلیس روی کیوسک رفتند به عنوان نمونه هفت صبح تیتر زد: «قلب جهان در تنگه هرمز» و روزنامه خراسان هم نوشت «توقیف کشتی انگلیسی»، البته که به دلیل زمان انتشار این خبر فردا شاهد تیترها و جملات پربار بیشتری
خواهیم بود.
این داستان ادامه دارد.... .

فاطمه شهدوست

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها