با این گزارش می‌توانید لوازم آرایشی اصل را از تقلبی تشخیص دهید

زیبایی سالم

کد خبر: ۱۲۱۸۸۰۵

لوازم آرایش از آن وسایلی است که اغلب زنان برای خرید آن سر و دست می‌شکنند و به‌دلیل بالا بودن قیمت برخی مدل‌ها سعی می‌کنند از اجناسی با قیمت‌های مناسب خرید کنند. لوازم آرایشی به‌دلیل ارتباط مستقیمی که با پوست بدن به‌ویژه صورت دارد، باید با حساسیت بالا و از مراکزی معتبر خریداری شود تا با اطمینان از اصل بودن کالاها، سلامت خود را به خطر نیندازید. اگر مسافر مترو باشید حتما دیده‌اید که پرفروش‌ترین کالایی که در بزرگ‌ترین فروشگاه زیرزمینی به فروش می‌رسد، همین لوازم آرایشی است که بی‌سروسامان به فروش می‌رسد و سلامت مردم را نشانه گرفته است. شاید شناسایی لوازم آرایشی اصل و تقلبی کمی دشوار باشد، اما با کمی دقت می‌توانید این کار را انجام دهید.
خرید از دستفروش‌ها ممنوع
شاید از این حرف خسته شده باشید اما در حقیقت فروشگاه‌هایی که اجناس خود را حراج کرده و زیر قیمت بازار می‌فروشند، نمی‌توانند محل مناسبی برای خرید و فروش لوازم آرایشی و زیبایی باشند. زمانی که فروشگاهی اجناس خود را با تخفیف‌های بسیار بالا و غیرطبیعی عرضه می‌کند، باید به سلامت و اعتبار لوازم آرایشی که می‌فروشد، شک کنید. به طور قطع، اگر این لوازم آرایش باکیفیت و اصل بودند، هرگز با قیمتی پایین فروخته نمی‌شد. البته به خاطر داشته باشید که قیمت بالای لوازم آرایشی هم به تنهایی هیچ ضمانتی برای سلامت و باکیفیت بودن و اصل بودن آنها نیست. هنگام خرید از فروشنده بخواهید تا اصل بودن آن را به شما نشان دهد؛ فروشنده‌هایی که معمولا کالای تقلبی می‌فروشند از این کار شانه خالی می‌کنند. از صفحه‌های اینستاگرامی هم به تصور آن که محصولات‌شان اصل است، لوازم آرایش خریداری نکنید چرا که فرصتی برای بررسی و مقایسه بین محصول تقلبی و اصل ندارید. سعی کنید حتما به صورت حضوری خرید کنید تا محصول را از نزدیک ببینید و با نمونه‌های اصلی که عکس آن را قبلا دیده‌ یا نمونه قبلی از آن را داشته‌اید، مقایسه کنید.
به بسته‌بندی لوازم آرایشی دقت کنید
بسته‌بندی لوازم آرایشی تقلبی معمولا قابل تشخیص است اما با این اوصاف باز هم تولیدکنندگان لوازم آرایشی تقلبی آن‌قدر آنها را به اصل آن شبیه درست کرده‌اند که کار تشخیص آنها از هم واقعا کار دشواری است. شما قبل از خرید می‌توانید به سایت شرکت‌های تولیدکننده مراجعه کرده و بسته‌بندی‌ها را در سایت مشاهده کنید. اما راه دیگری هم برای شناسایی لوازم آرایشی تقلبی از واقعی دارید و آن دقت به جزئیاتی چون شیب و خمیدگی و اندازه و رنگ بسته‌بندی است. اگر نوشته‌های تایپ شده روی بسته‌های آرایشی رنگ‌پریده و تار هستند و اندازه و وزن بسته‌بندی کمتر از حد معمول می‌شود به تقلبی بودن لوازم آرایشی شک کنید.
اطلاعات روی بسته‌بندی را شامل اعدادی چون بارکد، شماره سریال کالا و اطلاعات تولیدکننده به دقت بررسی کنید. معمولا شماره بارکد لوازم آرایش تقلبی شباهتی به بارکد لوازم آرایشی اصل که روی بسته‌بندی عنوان شده، ندارد. شماره سریال هم باید روی بسته‌بندی و هم روی خود محصول حک شده باشد. علاوه براین، بسته‌بندی لوازم آرایشی اصل حاوی اطلاعاتی جزئی درباره محصول است و به چند زبان توضیح داده شده؛ اگر اطلاعات کمی روی بسته‌بندی نوشته شده، به طور قطع لوازم آرایشی تقلبی است. بارکدهای حک‌شده روی بسته‌بندی این محصولات حاوی شماره‌هایی است که به ترتیب از سمت چپ دربرگیرنده کشور سازنده، شرکت سازنده محصول، کد منحصر محصول و کد کنترل است و با اطلاع از این موارد می‌توانید نسبت به ادعای فروشنده اطمینان حاصل کنید و محصول آرایشی اصل را خریداری کنید.
یکی از نکات مهمی که می‌توانید از آن برای شناسایی لوازم آرایشی تقلبی از اصل استفاده کنید، توجه به نوع مارک نوشته شده روی جلد یا شیشه محصول است. شما ابتدا قبل از خرید بهتر است نمونه‌های اصل را در سایت شرکت موردنظر کنترل کنید و سپس موقع خرید با آن مقایسه نمایید. گاهی حتی تصاویر حک شده روی بسته‌بندی، تصویری آینه‌ای از محصول اصلی است. هرگونه تغییری در اندازه ابزار آرایشی، رنگ و خطوط نوشتاری روی بسته‌بندی آن و از بین رفتن نوشته‌های روی آن با کشیدن ناخن، نشانه‌ای از تقلبی بودن محصول است. در این مورد، تاریخ انقضای محصول را هم حتما مدنظر قرار دهید.
بررسی تن رنگ‌های لوازم آرایش
تولیدکنندگان لوازم آرایش تقلبی دوست دارند رنگ‌های جدیدی را تولید و در محصول به کار ببرند و اسم‌ و شماره‌ای به آنها بدهند که در محصول اصلی نمی‌توانید آنها را پیدا کنید. برای اطلاع از رنگ محصولات اصل به وب‌سایت رسمی آنها مراجعه کنید.
بافت و بوی آن را بسنجید
لوازم آرایشی اصل نباید دارای درخشندگی به ویژه در محصولاتی باشند که رنگ مات دارند. محصولات آرایشی مایع هم نباید موقع استفاده روی پوست مواد زائد به جابگذارد. کرم‌های صورت موقع استفاده نباید لایه لایه شوند بلکه باید بافتی منسجم و یکدست داشته باشند. اگر می‌خواهید رژ لب اصل بخرید، مراقب باشید که شکسته نباشد، گوشه‌های آن یکدست و صاف بوده و بافت آن فشرده باشد و علاوه بر آن بوی تندی نداشته باشد. در خرید ریمل هم بیش از هر چیز به فرچه آن توجه کنید، چرا که فرچه‌های ریمل‌های تقلبی تفاوت فاحشی با نوع اصل آن دارند و معمولا مایع ریمل تا حد زیادی روی فرچه باقی می‌ماند. رژلب‌های اصل به دلیل استفاده از روغن‌های گیاهی در آن تا چند ساعت براقی و تازگی خود را حفظ و از خشک شدن لب هم جلوگیری می‌کند.
خرید اسفنج و فرچه‌های آرایشی
حتی اگر بسته‌بندی و ظاهر اسفنج‌ها و فرچه‌های آرایشی شباهت زیادی با انواع اصل آن داشته، هنگام خرید توجه کنید که اسفنج و فرچه آرایشی تقلبی اندازه بزرگ‌تری نسبت به نمونه اصلی دارد و علاوه بر اندازه، شکل، رنگ و کیفیت موهای فرچه هم متفاوت است.
لوازم آرایش سربی نخرید
در بازار آشفته لوازم آرایشی مترویی شاهد هستید که بسیاری از فروشنده‌ها با افتخار رژ لب‌های
24 ساعته خود را تبلیغ می‌کنند و عده‌ای هم گول ظاهر قضیه را خورده و خریداری می‌کنند؛ غافل از این که ماندگارترین لوازم آرایشی، خطرناک‌ترین آنها هستند که مقادیر بالایی سرب در خود دارند که با جذب از طریق پوست، اثرات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

نکاتی برای قبل از خرید

قبل از خرید لوازم آرایش، از فروشنده درخواست تستر کرده و حتما آن را امتحان کنید. به عنوان مثال، یک سایه و رژگونه باکیفیت باید روی پوست ثبات کافی داشته باشند و سریع پخش نشوند.
یا یک رژلب خوب و اصل باید به طور یکنواخت روی لب پخش شود و همچنین یک ریمل استاندارد به مژه هایتان نچسبیده و باعث ریزش آنها هم نمی‌شود. به طور کلی، لوازم آرایش تقلبی در مقایسه با نمونه‌های اصلی قوام و ماندگاری کمتری دارند و لایه نازک‌تری از خود روی پوست باقی می‌گذارند که خیلی زود هم از بین می‌رود و شما مجبور می‌شوید در مدت زمان کمتری آرایش‌تان را تجدید کنید.

ندا اظهری

منبع: wisdom

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها