مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۳۱
چند نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، کریم یاوری در همایش کارشناسان بیمه بیکاری استان گلستان اظهار داشت: در شرایط خاص اقتصادی کشور و جهت‌گیری کلی نظام به سمت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، کارگران و کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و با همه توان خود مانند تمامی مراحل حساس انقلاب، در ارائه خدمت به کشور و حفظ نظام در صحنه حاضر هستند.

وی افزود: پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها بخشی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و یکی از راه‌های صیانت از نیروی کار، پوشش بیمه بیکاری برای کارگرانی است که بدون اختیار از کار بیکار می‌شوند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برقراری بیمه بیکاری برای بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر از کارگران بیمه شده در مناطق سیل‌زده در کشور یکی از اقدامات برای صیانت از نیروی کار بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، گفت: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری ۶ تا ۳۶ ماه و کارگران متاهل از ۱۲ تا ۵۰ ماه به نسبت سابقه کاری می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

یاوری به اشتغال مجدد این افراد هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران، اشتغال مجدد پیدا کردند و حدود ۲۸ هزار نفر نیز برای مهارت‌آموزی وارتقای مهارت با هدف اشتغال مجدد به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای صیانت از نیروی کار، پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و همچنین با حمایت از یک‌هزار و ۸۴۱ بنگاه اقتصادی زمینه تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در کشور فراهم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها