در چند سال اخیر بر تعداد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور افزوده شده است که دلایل آن را می توان به کسب علم و دانش روز در کشورهایی که در مرز علم حرکت می‌کنند و تمایل به ساختن آینده در جوامع و کشورهایی که از استانداردهای بالای زندگی برخوردار هستند نسبت داد.
کد خبر: ۱۲۱۸۱۰۱
هر آنچه که باید درباره تحصیل در خارج از کشور بدانید

از طرفی سدی به نام کنکور مانع از آن می شود که دانش آموزان و دانشجویان در رشته های مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند و همچنین باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از کشورها انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی را ارائه می دهند که دانشجویان می توانند با دریافت این بورسیه ها به تحصیل رایگان نیز مشغول شوند.

در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و شرایط تحصیل در کشورهای انگلستان و استرالیا آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

تحصیل در انگلستان

سیستم آموزش عالی انگلستان از بهترین نظام‌های آموزشی جهان به شمار می‌رود و همواره در رده‌بندی‌های جهانی موفق به کسب جایگاه‌های بسیار خوبی شده‌است. تضمین کیفیت تحصیلی دانشگاه‌‌های انگلستان در جهان مشهور است. همۀ دانشگاه‌‌ها و کالج‌‌های انگلستان براساس استانداردهای دقیقی اداره می‌شوند که دولت وضع‌ می‌کند، بنابراین می‌توان اطمینان داشت که بهترین خدمات آموزشی، پشتیبانی تحصیلی و منابع در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

انگلستان با کسب رضایتِ بیش از ۹۰ درصد از دانشجویانش در حوزۀ تجربیات دوران دانشجویی در میان کشورهای انگلیسی‌زبان موفق به کسب بیشترین امتیاز در حوزۀ رضایتمندی دانشجویان خارجی شده‌ است.

همچنین به دلیل شهرت انگلستان در انجام بهترین پژوهش‌‌های جهان، می‌توان در دانشگاه‌‌های این کشور به به‌روزترین امکانات دسترسی داشت. انگلستان به لحاظ کیفیت آثار پژوهشی رتبۀ اول را در جهان کسب کرده و از آمریکا پیشی گرفته‌است.

شاهد این امر کسب تقدیرنامۀ موضوعی است که به‌عنوان شاخص کیفیت آثار پژوهشی در نظر گرفته می‌شود.

تحصیل در انگلستان، با تجارب متحول‌کننده‌ای که برای دانشجویان می‌سازد، موفقیت آنان را در زمینۀ آیندۀ شغلی‌شان تضمین می‌کند

. بورسیه تحصیل در انگلستان موضوعی است که بسیاری از متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در این کشور به آن توجه دارند و به دنبال شرایط بورسیۀ تحصیلی انگلستان هستند تا بتوانند پس از اخذ این بورسیه‌ها، به رایگان در انگلستان تحصیل کنند. معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکتری و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد انگلستان بیشتر از دیگر بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند.

لازم به ذکر است که بر خلاف کشورهای دیگر که دوره لیسانس ۴ سال به طول می انجامد، دوره کارشناسی در انگلستان ۳ساله است و فوق‌لیسانس در انگلستان تنها ۱ سال به درازا می‌کشد که این مساله خود از لحاظ شهریه و هزینه زندگی به نفع دانشجویان می باشد و این خود یکی از مهمترین دلایل تحصیل در انگلستان می باشد. تحصیل دکتری در انگلستان نیز بیشتر از 3 سال نخواهد بود. برای ورود به حوزه دکتری علاوه بر مشخص نمودن پروپزال و طرح برگرفته از علایق و سوابق دانشجو ، معمولا ارائه مدرک آیلتس با نمره ۷ نیز الزامی است.

دانشجویان بین‌المللی ساکن درخارج از انگلستان یا اروپا، برای تحصیل در انگلستان باید ابتدا برای دریافت ویزا اقدام کنند. دانشجویان فقط در صورتی می‌توانند برای ویزای دانشجویی اقدام کنند که درصدد تحصیل دوره‌های تمام وقت در انگلستان باشند. ویزاهای دانشجویی برای دوره‌های پاره‌وقت صادر نمی‌شوند. میزان واجد شرایط بودن دانشجویان با استفاده از سیستم قوانین نمره محور محاسبه می‌شود که ویزای دانشجویی Tier 4 نامیده میشود.

تحصیل در استرالیا

استرالیا یکی از نقاط آموزشی برجسته جهانی است که از لحاظ امکانات و اساتید از شهرت بین‌المللی برخوردار است. دانشجویان خارجی به دلیل کیفیت مطالعاتی و شیوه ‌زندگی فوق العاده تمایل زیادی برای پیوستن به دانشگاه‌های استرالیا دارند.

کشور استرالیا به دلیل داشتن سومین جایگاه از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی و هشتمین جایگاه در میان رده‌بندی سیستم دانشگاه جهانی، مقصد معقولی برای مطالعات خارج از کشور می‌باشد.

سیستم دانشگاهی متناسب با دانشجویان خارجی طراحی شده است و دانشجویان می‌توانند از کیفیت آموزشی بی‌نظیری برخوردار شوند

. همچنین تحصیل در استرالیا بدون ایلتس و تافل نیز از مواردی است که خیلی از دانشجویان خارجی به دنبال آن هستند.

چرا که پشت سر گذاشتن این آزمون‌ها برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان که درصدد تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا می‌باشند، امری چالش‌برانگیز است.

دانشجویان می‌توانند در دوران تحصیل خود به راحتی مشغول به کار پاره وقت شوند. دانشجویانی که ثبت‌نام کرده اند، می‌توانند از چندین فرصت مختلف بهره‌مند شوند. دانشجویان با در دست داشتن ویزای دانشجویی، مجازند تا ۲۰ ساعت در هفته در طی ترم مشغول به کار شوند؛ البته در زمان تعطیلی های بین ترم دانشجویان می‌توانند بصورت تمام وقت مشغول به کار شوند

. درصورتی که دانشجو پس از فارغ التحصیلی تمایلی برای بازگشت به کشور خود را نداشته باشد، می‌تواند برای دریافت «ویزای موقت ویژه فارغ‌التحصیلان» اقدام کند. این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا برای بیش از ۱۲ماه پس از فارغ‌التحصیلی برای کار در استرالیا اقامت کنند. این در حالی است که در دیگر کشورها همچون آمریکا، دریافت مجوز کار پس از اتمام تحصیل بسیار دشوار است.

سیستم آموزشی دوره لیسانس در استرالیا بر اساس نظام دانشگاهی بریتانیا برپا شده است و با توجه به نوع دانشگاه، رشته و هدفی که دانشجو دنبال می کند مدت زمان تحصیل کارشناسی در استرالیا ۳ تا ۴ سال طول می کشد. دوره‌های کارشناسی ارشد در استرالیا، چشم اندازی حرفه ای و سطح بالا در رشته تحصیلی یا حوزه فعالیت حرفه‌ای دانشجویان ایجاد می‌کند.

مدت زمان دقیق دوره کارشناسی ارشد بستگی به محتوا و دوره تحصیلی دارد. در برخی از موارد سابقه علمی و حرفه ای عامل موثری به حساب می‌آیند. اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد در استرالیا بین یک الی دو سال زمان می‌برد. سترالیا با توجه به دارا بودن مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی، دانشگاه های معتبر و بین المللی و امکان اخذ بورس تحصیلی مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا می باشد.

دوره دکترا در استرالیا معمولا بر پایه تحقیق و پژوهش می باشد البته بعضی از برنامه ها ممکن است شامل واحد های آموزشی باشند. دوره دکترا در استرالیا به صورت تمام وقت به مدت ۳ تا ۴ سال طول می کشد و در بعضی مواقع ممکن است بیشتر طول بکشد.

تمام دانشجویان بین المللی باید برای دریافت ویزای دانشجویی( Student Visa -Subclass 500) اقدام کنند. تغییرات همچنین ایجاب می کند که دانشجویان دیگر ارزیابی نشوند، زیرا چارچوب ریسک مهاجرتی واحدی برای تمام دانشجویان بین الملل اعمال می‌گردد.

همچنین متقاضی باید در ابتدا مدارک لازم جهت الزام قانونی موقت-Genuine Temporary Entrant (GTE)- را ارائه دهد؛ به این معنا که دلیل اصلی وی برای ورود موقت به استرالیا باید تحصیل باشد نه هدف اقامتی. در صورت نیاز متقاضی جهت مصاحبه در مورد این موضوع باید به نزدیکترین سفارت‌خانه استرالیا مراجعه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در انگلستان و استرالیا می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با موسسه سفیر ساعی در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها