ویژگی های هرم غذایی

غذاها حاوی ترکیباتی از مواد مغذی و دیگر ترکیبات مفید برای سلامت هستند. هیچ غذای واحدی همه مواد غذایی را در مقادیر مورد نیاز در بر ندارد. برای مثال مرکبات حاوی ویتامین C هستند اما ویتامین B12 ندارند.
کد خبر: ۱۲۱۷۸۱

پنیر حاوی ویتامین B12 و فاقد ویتامین C است. برای اطمینان از دریافت همه مواد مغذی و سایر ترکیبات مورد نیاز برای سلامت تعداد توصیه شده وعدههای غذایی روزانه را از هر پنج گروه غذایی مختلف که در هرم غذایی مشخص شده، انتخاب کنید.
گاهی افراد مقادیر کمتر یا بیشتر از برخی گروههای غذایی توصیه شده در هرم را مصرف میکنند.
هرم غذایی نشان میدهد که غذاهای گروه دانهها، همراه با سبزیجات و میوهها در ردیف اول رژیمهای غذایی سالم هستند.
مرکز طرف غذای خود را با غذاهایی که حاوی غلات سبوسدار، برنج قهوهای، پاستا، سیبزمینی یا نان هستند پر کنید، و در کنار آن سبزی و میوه تازه را نیز فراموش نکنید.
غذاهای کم چرب از دیگر گروهها مانند پنیر، تخممرغ و گوشت در مرحله بعد قرار دارند. چربیها و قند را در غذا محدود کنید.
هرم غذایی تعادل توصیه شده در میان گروههای غذایی در نظر گرفته شده برای مصرف روزانه را نشان میدهد.
اکثر وعدههای غذایی روزانه باید از گروههایی انتخاب شوند که بخش بیشتری از هرم را به خود اختصاص دادهاند و به قاعده هرم نزدیکترند.
سعی کنید اکثر کالری مورد نیاز خود را از غذاهای گروه غلات و دانهها (6 وعده)، سبزیجات (5-3 وعده) و میوهها (4-2 ) وعده انتخاب کنید.
از گروه لبنیات، گوشت و گروه حبوبات نیز به میزان متوسط (3-2 وعده) مصرف کنید. حتیالامکان از مصرف غذاهای پرچرب و شیرین بپرهیزید.
نکته قابل توجه این است که هر یک از گروههای غذایی یک طیف وعده مصرف دارند. تعداد وعدههای کمتر برای کسانی است که حدود 1600 کالری در روز مصرف میکنند. رقم بزرگتر برای افرادی است که حدود 2800 کالری در روز دریافت میکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها