مردم کشورمان جزو کشورهایی هستند که علاقه زیادی به تماشای فیلم و سریال دارند گرچه در بازار جهانی فیلم و فستیوال های بین المللی از لحاظ سهم بازار اقتصادی، سهمی متعلق به ایران نیست ولی از لحاظ تعداد ساخت فیلم و سریال جزو کشورهای تولید کننده با آمار بالا به حساب می آیند.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۲۲
علاقه مردم به فیلم و سریال تا چه اندازه ای است؟

همه این ها از علاقه و رغبت مردم به تماشای فیلم وسریال ناشی می شود که بخشی از فرهنگ ما ایرانیان است.

از گذشته علاقه به سینما و دیدن فیلم های سینمایی در بین مردم زیاد بوده و جوانان بیشماری بدنبال بازیگر شدن بوده و هستند.

آمارها نشان از تماشای میلیونی سریال های تلویزیونی در ایران دارد. طبق آمار اعلامی صدا و سیما در سالهای گذشته سریال هایی چون سریال ستایش، سریال پایتخت، سریال گاندو، سریال مختارنامه، سریال دودکش ... جزو پربیننده ترین سریال های تلویزیونی بوده اند.

هر زمانی که این سریال ها در کشورمان پخش شده اند، بیوگرافی بازیگران، تماشای قسمت های سریال، دانلود سریال، حاشیه های پیرامون آن و حدس پایان آن مورد توجه بوده است. در سالیان گذشته این علاقه به سطح سریال های تماشای خانگی هم رسیده و بازار اقتصادی خوبی نیز برای تهیه کنندگان در داخل کشور فراهم کرده است. آزادی عمل بیشتر کارگردان و فیلمنامه نویس در بیان قصه در سریال های تماشای خانگی هم بی تاثیر در استقبال مردم از آن نبوده است. در حوزه سینما نیز تا سالیان گذشته این حوزه به دید اقتصادی سود بالایی برای تهیه کنندگان نداشت ولی با ساخت سینماهای مجهز جدید در شهرهای بزرگ، دیدگاه به این صنعت تغییر کرد. بسیاری از ماه های سال که جزو بدترین زمان اکران بودند مانند نوروز، در سالیان اخیر جزو بهترین زمان های اکران شده اند و صنعت سینما نیز به رونق رسیده است. همه اینها در صورت عدم توجه و علاقه مردم به هنر میسر نبود.

سایت موج باز از جمله وبسایت هایی است که اخبار فیلم ها و سریال ها را پوشش می دهد و جدیدترین تغییرات سینمایی و تلویزیونی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها