یک روز خوب

یک روز دیگر و یک روزنامه دیگر. دیروز هم روزی از عمر بود که رفت و امیدواریم همه‌مان به‌خوبی سپری‌اش کرده باشیم. ما که راضی هستیم، اتفاقا همین دیروز در گروه حرف همین بود که خدا را شکر همگی راضی هستیم. آدمیزاد اگر به هرچی دارد راضی باشد و شکرگزار، حالش خوب می‌شود دیگر... خلاصه که با همین حال خوب سعی کردیم مثل همیشه سوژه‌های خوبی پیدا کنیم و به مسائل کلیدی و مهم حوزه فرهنگ بپردازیم.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۶۶

امروز در همین صفحه 9 محمدصادق علیزاده دبیر گروه‌مان پی گزارشی را که روز 12 تیر در همین صفحه منتشر کرده بودیم گرفته و معاون فرهنگی مترو را پیدا کرده تا با او درباره ماجرای تعطیلی احتمالی کتابفروشی متروی میدان شهدا در تهران گفت‌وگو کند. اگر یادتان باشد در گزارش قبلی هم به همین موضوع پرداخته شده بود و حالا پاسخ‌های معاون فرهنگی متروی تهران را هم به اطلاعات گزارش قبل افزوده تا به پاسخ این سوال برسد که بالاخره سرنوشت این کتابفروشی چه خواهد شد.
در صفحه 10 همکاران‌مان رفته‌اند سراغ خاطرات مرتضی غرقی از مذاکرات هسته‌ای. این خبرنگار نام آشنا که اتفاقات سیاسی متعددی را در جهان تجربه کرده و در دل آنها حضور داشته، در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران هم حضوری فعال داشت و بعدتر تجربیاتش و اتفاقاتی که شاهدش بوده را در قالب یک کتاب منتشر کرد. در این گزارش به کتاب، روایت‌ها و تجربه‌های غرفی پرداخته شده. حالا و در این روزها که ماجرای غنی‌سازی دوباره کشمکشی میان ایران و دیگر طرفین برجام است، مرور این کتاب جالب خواهد بود.
در صفحه 11 هم امید رحمانی رفته سراغ نامه محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به سازمان سینمایی. این تهیه‌کننده از سازمان سینمایی خواسته بطور شفاف و صریح تکلیفشان را روشن کند و بگوید مجوز اکران خواهند گرفت یا نه. همکار ما هم شفاف و صریح رفته سراغ سازمان سینمایی تا از این سازمان بپرسد چه زمانی تصمیم می‌گیرند شفاف به موضوعات و سوالات موجود پاسخ دهند!
و اما یک صفحه خیلی جذاب. به بهانه اکران فیلم سینمایی «زهرمار» همکارانمان رفته‌اند سراغ کمدین‌های ایرانی که تصمیم گرفته‌اند کارگردانی را هم تجربه کنند. فهرستی پر از نام‌های آشنا که البته همانقدر که در بازیگری موفق بوده‌اند، در کارگردانی تقریبا همه شکست خورده محسوب می‌شوند. ضمن بررسی عملکرد این افراد نگاهی هم به نمونه‌های خارجی این پدیده انداخته شده است. نمونه‌هایی که برخلاف موارد وطنی، اغلب همانقدر که در بازیگری موفق بوده‌اند، در کارگردانی هم درخشیده و آثار ماندگاری خلق کرده‌اند. بخوانید و از این همه دقت نظر همکارانمان لذت ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها