مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل مدت پرداخت بیمه بیکاری شش ماه و حداکثر ۵۰ ماه است و هم‌اکنون حدود ۲۶۰ هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۱۱

کریم یاوری در گفت‌وگو با فارس، در مورد مقرری بیکاری افزود: مقرری بیمه بیکاری به بیمه‌شدگانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شده و آماده کار هستند، پرداخت می‌شود و این یک حمایت اجتماعی است. تمام مشمولان قانون کار و کار کشاورزی که مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند، مشمول قانون بیمه بیکاری هستند.
وی گفت: حق بیمه بیکاری به میزان 3 درصد مزد بیمه شده است که توسط کارفرما پرداخت می‌شود. یاوری ادامه داد: شرایط استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری این است که بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد و بیمه شده مکلف است ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری موضوع را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اعلام کند.
وی گفت: بیمه شده آمادگی خود را برای اشتغال به کار مجدد از شغل تخصصی یا مشابه اعلام کند. بیمه شده در دوره‌های کارآموزی و سوادآموزی که توسط واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود، شرکت کند.
یاوری گفت: بیمه‌شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، آتش‌سوزی،... بیکار می‌شوند بدون در نظر گرفتن شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جمع پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری برای مجردان حداقل شش ماه و حداکثر 36 ماه و برای متأهلان یا افراد سرپرست خانوار حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه بر‌اساس سابقه کلی پرداخت حق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها