بررسی وضعیت قرعه ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال

عبور از تونل وحشت

مسیر تاریخ‌سازی تیم ملی والیبال از تونل وحشت می‌گذرد؛ همگروهی با برزیل و لهستان یعنی شاگردان کولاکوویچ در گروه مرگ قرار دارند. اگرچه دیگر گروه مرحله نهایی لیگ ملت‌های 2019 هم با حضور آمریکای میزبان، فرانسه و روسیه، خود یک پا گروه مرگ است.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۹۰

طبق دستور العملی که FIVB قبل از شروع مسابقات اعلام کرده بود، با توجه به حضور آمریکا در جمع شش تیم برتر، این تیم در گروه یک به همراه تیم‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرد. یعنی آمریکایی‌ها به‌عنوان سرگروه با تیم‌های روسیه و فرانسه در یک گروه سه تیمی قرار گرفتند. از سوی دیگر برزیل و ایران به‌عنوان تیم‌های اول و دوم با لهستان که در رده پنجم قرار گرفت، همگروه شدند. این در حالی است که اگر ایران در روز آخر موفق به شکست آمریکا می‌شد، سرنوشت دو گروه کاملا تغییر می‌کرد و ایران با آمریکا و روسیه در یک گروه قرار می‌گرفت. البته‌شاید شما هم موافق باشید که تفاوت چندانی وجود ندارد بین این‌که تیم ملی بخواهد با برزیل و لهستان بازی کند یا قرار باشد به مصاف آمریکا و روسیه برود.
شاگردان کولاکوویچ، برای صعود به نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا، نیاز به بردن یکی از دو بازی بعدی خود دارند و شاید پیروزی مقابل لهستان تا حدی قابل دسترس تر از بردن برزیل باشد. ایران در مرحله گروهی در یک بازی برتر، 3 بر 2 مغلوب برزیل شد، اما در مقابل لهستان با همین نتیجه به پیروزی رسید و حالا تکرار همین نتایج هم می‌تواند، ایران را به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها ببرد.
مسابقات مرحله نهایی 19 تا 23 تیرماه به میزبانی شیکاگو برگزار خواهد شد که برنامه کامل آن در
زیر آمده است:
گروه A:
آمریکا - فرانسه (پنجشنبه 20 تیر - 2 بامداد)
روسیه - فرانسه (جمعه 21 تیر - 2 و 30 دقیقه بامداد)
آمریکا - فرانسه (شنبه 22 تیر - 2 و 30 دقیقه بامداد)
گروه B:
برزیل - لهستان (پنجشنبه 20 تیر - 5 بامداد)
ایران - لهستان (جمعه 21 تیر - 5 و 30 دقیقه بامداد)
ایران - برزیل (شنبه 22 تیر - 5 و 30 دقیقه بامداد)
دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود و برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه یک میلیون دلاری لیگ ملت‌ها مبارزه خواهند کرد.
معروف و غفور، در جمع بهترین‌ها
در پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سعید معروف و امیر غفور، بهترین جایگاه را در این رده‌بندی از آن خود کردند. معروف که از ابتدای مسابقات در رده نخست بهترین پاسورها قرار گرفته بود، با این‌که در هفته پایانی رقابت‌ها حضوری نصفه و نیمه در میدان داشت، همچنان این رده را حفظ کرد. کاپیتان ایران به‌طور میانگین در هر دست 42/8 پاس منجر به امتیاز داده است.
غفور هم با این‌که در دو بازی پایانی ایران مقابل بلغارستان و آمریکا اصلاً وارد زمین نشد با 73/57 درصد موفقیت بهترین زننده اسپک مسابقات شد ولی رده نخست امتیازآورترین بازیکنان را از دست داد. غفور با ۲۰۸ امتیاز در رده دوم این بخش قرار گرفت. نیشیدا یوجی از ژاپن با ۲۲۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها شد.
سیدمحمد موسوی هم با غیبت در دو بازی پایانی ایران، رتبه اول بهترین مدافعین روی تور را به گراهام ویگراس از کانادا واگذار کرد. موسوی در هر دست به‌طور میانگین 49/0 امتیاز با دفاع روی تور گرفت و دوم شد. ویگراس هم با میانگین 50/0 در رده اول ایستاد.
در بخش بهترین دریافت‌کننده‌ها، محمدرضا حضرت‌پور با 95/21 و میلاد عبادی‌پور با 31/20درصد موفقیت، به ترتیب پنجمین و ششمین بازیکن برتر این بخش هستند. بخش بهترین زنندگان سرویس، تنها قسمتی است که ایران هیچ نماینده‌ای در میان ۱۰ نفر برتر ندارد. فیاضی بهترین آمار را در میان بازیکنان ایران در این بخش داشت و با 25/0 امتیاز در هر دست، رتبه یازدهم را از آن خود کرد.‌

بازگشت والیبالیست‌ها به تهران
تیم ملی والیبال ایران که در هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 موفق به شکست تیم‌های ملی صربستان و بلغارستان شد و در بازی آخر نتیجه را به آمریکا واگذار کرد، بامداد امروز سه‌شنبه به ایران برگشت تا ادامه تمرینات خود را برای مرحله نهایی این رقابت‌ها که در شیکاگوی آمریکا برگزار می‌شود در ایران دنبال کند. مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از 19 تا 23 تیرماه برگزار خواهد شد.

قدردانی رئیس‌جمهور از تیم ملی والیبال
تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال با پیروزی‌های مقتدرانه در برابر قدرت‌های صاحب نام این رشته در جهان و انجام بازی‌های درخشان توانست با قرار گرفتن در جایگاه دوم جواز صعود به مرحله نهایی این رقابت‌ها را که در شیکاگو برگزار خواهد شد، به دست آورد. درخشش خیره‌کننده تیم ملی والیبال ایران و راهیابی به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها با تجلیل اعضای هیات دولت همراه بود. در جلسه هیات دولت که به ریاست دکتر روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، اعضای هیات دولت از موفقیت‌های ایران در لیگ ملت‌های والیبال قدردانی کردند.‌

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها