در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش روابطعمومی معاونت سیما، شبکه پنج سیما قرارگاه کارآفرینی با رویکردی اقتصادی بوده و وظیفه اصلی آن پرداختن به رویدادهای شهر و استان تهران است. اهمیت شهر تهران به دلیل پایتخت بودن آن و نیاز مردم کشور که باید در جریان رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این شهر قرار بگیرند، دلیلی است که یک شبکه سراسری با رویکرد تهران به فعالیت بپردازد.
سیدمرتضی عمادی، مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبکه پنج با اشاره به فعالیتها و برنامههای این گروه گفت: در این گروه وظیفه پرداختن به رویدادهای پایتخت و استان تهران تعریف شده و برنامههایی مانند تهران20، در شهر و در استان بازتعریف و برنامه تهرانگرد با رویکردی کاملا مثبت و جذاب به مجموعه این برنامهها اضافه شد.
مسابقه «برخط شو» نیز که پیش از این در پخش شبکه تولید میشد، از ابتدای تابستان با رویکردی متنوع تر در گروه تهران و شهروند تولید و مخاطب آن، نسل نوجوان را شامل میشود؛ این برنامه روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴ و 30 دقیقه از شبکه پنج سیما پخش میشود. مخاطبان میتوانند از طریق نرمافزار برخط شو در این مسابقه شرکت کنند.
عمادی درباره ویژه برنامههای تابستان این گروه ادامه داد: غیر از برنامه برخط شو، در تهرانگرد، رویکرد تابستانه را خواهیم داشت که بر هدف اطلاعرسانی گردشگری تمرکز دارد. در برنامه تهران20 نیز به مسأله اوقات فراغت و مراقبتهای ایمنی در سفر همراه مطالبهگری از مسؤولان در حوزه گردشگری پرداخته میشود. در برنامه در شهر هم به فواصل مختلف در هر هفته به ارگانها و نهادهای مرتبط با گردشگری مراجعه و ویژه برنامههایی را در این خصوص خواهیم داشت. تمامی این برنامهها به صورت ویژه رونق تولید، بهخصوص کارآفرینان و مشاغل و کارگاههای کوچک و متوسط را مورد توجه دارد؛ در برنامه در شهر در طول هفته، دو برنامه اختصاصی درباره رونق تولید و در برنامه تهران 20 نیز در طول ماه دو برنامه با رویکرد مطالبهگری رونق تولید در دستور کار است.
وی ادامه داد: از ابتدای تابستان در تمامی برنامهها موضوع مهم پاسداشت زبان فارسی را در دستور کار داریم و این محور را بسیار جدی آغاز کرده ایم و ادامه خواهیم داد. میان برنامههایی را با موضوع پاسداشت زبان فارسی به نام «فارسی را پاس بداریم» در صد قسمت تولید کرده ایم که استفاده صحیح واژگان فارسی را به مردم اطلاعرسانی میکند.
عمادی افزود: برنامه دیگری نیز به نام «یک دقیقه تهران» به شکل مکمل میان تمامی برنامهها پخش میشود که در سفری یک دقیقهای مناطق دیدنی تهران را بهمخاطبان معرفی میکند و در 60 قسمت در حال تولید است. موشن گرافیکهایی نیز آماده شده است که در مدت سه دقیقه موضوعات مختلفی را مانند حقوق شهروندی و صرفهجویی در مصرف و مواردی دیگر را اطلاعرسانی میکند.
مدیر گروه تهران و شهروندی درخصوص استفاده از چهرههای جوان در برنامههای تولیدی این گروه گفت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، اهتمام ویژهای را برای جوانگرایی و در اختیار قراردادن میدان به چهرههای جوان، کاربلد و متعهد صرفکردهایم.
وی در پایان در خصوص شیوه ارتباط مخاطبان با گروه تهران و شهروندی گفت: بیشترین ارتباط با مردم را به واسطه برنامه تهرانگرد داریم و باشگاه مخاطبان تهرانگرد بیش از 5000 عضو دارد و در آینده نزدیک باشگاه مخاطبان برخط شو را را هم راهاندازی خواهیم کرد.
همچنین قرار است بهزودی برنامه تهران20 یک روز در هفته با حضور مردم و مسؤولان به صورت مستقیم و رودررو به طرح مشکلات مردم اختصاص یابد و البته تمامی ساختار گروه، بر مبنای انتقادها و پیشنهادهای مردم طراحی شده است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: