معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۹ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کل کشور در هفته چهارم خرداد ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۱۳۴
کشف ۹ تن مواد مخدر و روانگردان در کشور

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۹۰۰۹ کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با هفته قبل، ۳۲ درصد کاهش دارد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۷۵۲۳ کیلوگرم بوده و ۸۴ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان ۱۲۱۸ کیلوگرم حشیش، ۴۷ کیلوگرم شیشه، ۱۲۳ کیلوگرم هرویین، ۱۹۶۳۷ عدد قرص روانگردان، ۴۰ مواد پیش‌ساز و ۹۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۴۱۲ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۶.۳۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته مزبور مجموعاً ۹۰۱۴ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌ های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲۰۶ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان ۲۳۷۶ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۴۸۱۷ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. ۱۶۱۵ نفر نیز طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از ۱۹۶۳۷ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۷۷۲۷ عدد مربوط به استان البرز است که نشان‌دهنده ۳۹ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۲۵۳۵ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۸ درصد کشفیات کشور می‌باشد و هرمزگان با ۱۲۲۶ کیلوگرم، کرمان با ۱۰۸۰ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۹۹۹ کیلوگرم، اصفهان با ۸۶۰ کیلوگرم، تهران با ۵۸۹ کیلوگرم و یزد با ۵۴۶ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۵ درصد است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: طی این مدت، ۱۶۷ دستگاه خودرو، ۲۱ دستگاه موتورسیکلت، ۵ قبضه سلاح و ۳۵ دستگاه موبایل توقیف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها