دمای هوای چندنقطه کردستان به بیش از ۴۰درجه سانتیگراد رسیدکه سلین با ۴۲درجه پیشتاز بود.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۶۳
عبور دمای هوای کردستان از مرز 40 درجه

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، بهرام چاره خواه با اشاره به اینکه موج گرما که از روز شنبه وارد استان شده ،تا آخر هفته دراستان ماندگار است، گفت: در ۲۴ساعت گذشته سلین با ۴۲،سروآباد با ۴۰، سنندج با ۳۸، کامیاران با ۳۷ و سقز با ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین مناطق استان بودند.

وی بااشاره به اینکه دراین مدت خنک‌ترین دما‌ها نیز در ایستگاه‌های سراب شهرک و قاملو با ۹درجه به ثبت رسیده است افزود : طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی همچنان تا اواخر هفته شاهدهوای پایدار و دراکثر ساعات آفتابی پیش بینی شده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان بیان کرد: برای امروز و ۲روز پایانی هفته در بعدازظهر‌ها سرعت وزش باد زیاد و در ارتفاعات استان گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

چاره خواه در ادامه گفت: دمای هوا روز جمعه، ۲ درجه سانتیگراد پایین می‌آید و سرعت وزش باد و گرد و غبار در این روز بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: از روز شنبه هفته آینده سرعت وزش باد در استان همچنان ادامه دارد، امّا از پدیده گرد و خاک کاسته می‌شود.

چاره خواه با اشاره به دمای فعلی هوای شهر‌های استان گفت: سنندج ۲۶، سقز، قروه و بیجار ۲۵، بانه ۲۷، مریوان ۲۴، کامیارن ۲۸، منطقه اوباتو و ایستگاه زرینه ۲۳ و منطقه سارال و ایستگاه هزار کانیان ۲۵ درجه است.

گفتنی است؛ دید در مریوان به دلیل موج جدیدگرد و غبار اکنون به ۸ کیلومتر رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها