کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر پنج‌شنبه (۶ تیرماه) موج ضعیفی از غرب وارد کشور می‌شود که موجب خنک شدن دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در نقاط مختلف کشور خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۵۷۶
هوای کشور آخر هفته تا حدودی خنک‌تر می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، فریبا گودرزی افزود: تا روز چهارشنبه (۵ تیرماه) گرمای هوا در بیشتر مناطق ادامه دارد اما در روزهای پایانی هفته یعنی پنج‌شنبه و جمعه با عبور این موج هوا در بیشتر مناطق کشور تا حدودی خنک‌تر می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز و فردا (۴ و ۵) تیرماه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار با ماندگاری توده هوای گرم خواهیم داشت، بعدازظهر پنج‌شنبه و جمعه شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی برای استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران و سمنان بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد رعد و برق پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: امروز و فردا وزش باد شدید در شرق، جنوب شرق به ویژه منطقه زابل موجب گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد، در همین مدت زمانی از اوایل شب تا صبح روز بعد وزش باد و احتمال گرد و خاک در جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران پیش‌بینی شده است.

به گفته وی بعدازظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق وقوع گرد و خاک در جنوب استان‌های خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست.

آخر هفته تهران کمی خنک می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۷ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۴۰ درجه می‌رسد اما آخر این هفته کمی خنک‌تر می‌شود.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۱۳ درجه بالای صفر و اهواز ۴۹ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها