ارومیه برای میزبانی سنگ تمام گذاشت

یاشاسین ارومیه، یاشاسین ایران

مو لای درز میزبانی‌شان نمی‌رود. خارجی‌ها آن‌قدر متعجب شده‌اند که خیلی‌های‌شان می‌گویند: «شما که شهری به این خوبی دارید چرا همش در تهران میزبانی می‌کنید؟» راست هم می‌گویند. ارومیه یکی از شهرهای زیبای ایران است و پایتخت والیبال.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۱۷

مردم این شهر آنقدر سنگ تمام گذاشته‌اند که کانادایی‌ها، لهستانی‌ها، روس‌ها و سایر داورها و ناظرها از کشورهای مختلف انگشت به دهان مانده‌اند. از دیروز رقابت‌های هفته سوم به میزبانی ایران در شهرستان ارومیه آغاز شد. شاید ابتدا خیلی‌ها نگران بودند که نکند یک جای کار لنگ بزند! اما مردم ارومیه و مسؤولان این شهر سفت و محکم مقابل هر مشکلی ایستادند تا حالا ملی‌پوشان این کشورها هم یک اصطلاح را یاد بگیرند: «یاشاسین ارومیه.»
همه چیز از بدو ورود عالی بود. استقبال، اسکان، تغذیه، سالن‌های خوب و البته مردمی بی‌نظیر. آنها که به عاشقان والیبال معروف هستند و یک معروف هم در تیم ملی دارند؛ سعید معروف. در و دیوار شهر پر از بنرهای والیبالی است. خب طبیعی هم هست که چون سعید معروف خودش بچه این شهر است همشهری‌هایش برای او سنگ تمام بگذارند.این‌ها را بگذاریم کنار. ارومیه‌ای‌ها حتی خیابان‌ها را هم بازسازی کرده‌اند؛ از فرودگاه تا هتل محل اقامت را دوباره آسفالت ریخته‌اند و محوطه 6000نفری ورزشگاه را هم بهینه‌سازی کرده‌اند. خدا قوت و ای کاش همیشه میزبانی‌هایی از این نوع را به شهرستان‌ها بدهند تا این میزبانی بهانه‌ای باشد برای رشد و ارتقای شهر. شهرهایی که خیلی‌های‌شان از کمبود امکانات رنج می‌برند و با این حال مترصد فرصتی هستند تا خودشان شایستگی‌هایی که دارند و مهمان‌نوازی‌شان را ثابت کنند که ارومیه‌ای‌ها این کار را کردند. طوری که ویتال هینن سرمربی لهستان در نشست خبری گفت: «همه من را می‌شناسند و می‌دانند که عادت دارم پیاده‌روی کنم. در این مدت سعی کردم تمام ارومیه از جمله کوه‌ها و رودها را ببینم. در اینجا همه مردم به ما خوش آمدگویی می‌کنند. اینجا همه والیبال را می‌شناسند و والیبال را دوست دارند و خیلی خوب است که اینجا پیاده‌روی کنیم. در آخرین پیاده روی‌ام حداقل 20 ماشین کنار من ایستادند تا من را به هتل برسانند. می‌توانید در روزنامه‌ها و مطبوعات بنویسید که من نیازی به تاکسی ندارم!»
اورژانس هوایی، ساختن سازه‌های عظیم با موضوع والیبال، پخش زنده بازی در دو نقطه از شهر برای آنهایی که بلیت گیرشان نیامده، استخدام راهنمایان گردشگری برای معرفی اماکن تاریخی و تفریحی شهر ارومیه و... از کارهایی است که مردم، مسؤولان و همه عوامل استان انجام داده‌اند تا آبروی ایران را بخرند. دست‌مریزاد و خدا قوتی دوباره.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها