رئیس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مسمومیت ۸ نفر به دلیل مصرف الکل دست‌ساز خبر داد و گفت: عارضه سه نفر از آنها نزدیک به نابینایی است.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۷۳
مسمومیت ۸ نفر به دلیل مصرف الکل دست‌ساز در شیراز

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، رامین افشاری در رابطه با مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکی در شیراز و آخرین وضعیت این بیماران گفت: 8 نفر به دلیل مصرف الکل دست‌ساز دچار مصدومیت حاد شده و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: زمانی که الکل چوب و صنعتی با هم ترکیب می‌شود حتی مقادیر بسیار کمی از آن به میزان 5 سی‌سی اگر به طور خالص مصرف شود باعث نابینایی فرد می‌گردد.

افشاری گفت: اما به دلیل اینکه این ترکیب الکل معمولا به صورت رقیق استفاده می‌شود، عوارض آن گاهی تا 24 ساعت به تأخیر می‌افتد. البته عوارضی مانند سردرد، دل‌درد، سرگیجه، دوبینی، افزایش تنفس و دید برفکی در مصرف‌کنندگان دیده می‌شود که درنهایت اگر اقدام درمانی لازم صورت نگیرد نارسایی کلیه،‌کوری و حتی مرگ از عوارض دردناک مصرف این نوع الکل است.

وی گفت: توصیه ما این است که این نوع الکل مصرف نشود و اگر بنا به هر دلایلی متاسفانه مصرف شد به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز درمورد اتفاق اخیری که بر اثر مصرف مشروبات الکلی رخ داد گفت: 8 نفر به دلیل مصرف الکل دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و با عوارض گفته شده به بیمارستان مراجعه کردند که البته همه آنها اکنون مرخص شده‌اند چرا که به موقع به بیمارستان مراجعه شده و تیم درمانی هم آمادگی لازم را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه عارضه جدی متوجه هیچ یک از این افراد نشده گفت: اگر مقادیر مصرفی، کمی بیشتر می‌شد یا خدمت‌رسانی به موقع انجام نمی‌گرفت عوارض خطرناکی متوجه این افراد می‌شد کما اینکه سه نفر از این افراد عارضه نزدیک به نابینایی داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها