کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق از ورود گروه جدیدی از نیرو‌های آمریکایی به پایگاه اربیل در اقلیم کردستان بدون اطلاع مسئولان عراقی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۵۵
ورود نیرو‌های آمریکایی جدید به اربیل بدون اطلاع عراق!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق از ورود گروه جدیدی از نیرو‌های آمریکایی به پایگاه اربیل در کردستان عراق بدون اطلاع مسئولان دولت فدرال و وزارت دفاع پرده برداشت.

کریم المحمداوی، عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق گفت: این نیرو‌های آمریکایی با توافق و هماهنگی اقلیم کردستان وارد پایگاه اربیل شده‌اند و دولت فدرال و وزارت دفاع از این موضوع بی‌اطلاع بوده و حتی این اقلیم به مقامات مربوطه درباره تعداد این نیرو‌های نظامی و میزان تجهیزات نظامی آمریکایی‌ها گزارشی ارائه نکرده‌اند.

وی افزود: اقلیم کردستان در حوزه نظامی و ورود نیرو‌های مبارز به صورت مستقیم با آمریکا به توافق رسیده است و از دولت فدرال در بغداد اجازه‌ای نگرفته است.

المحمداوی اعلام کرد: پایگاه اربیل بزرگترین پایگاه آمریکایی در اقلیم کردستان است که این پایگاه را مقر فرماندهی نیرو‌های خود در عراق و منطقه قرار داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس گفته‌های مسئولان آمریکایی بیش از ۵۰ هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند که بیشتر آن‌ها در پایگاه‌های عین الاسد در استان الانبار و پایگاه اربیل در اقلیم کردستان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها