بعد از اعلام تعطیلی سینماها تا ساعت ۱۷ روز ۱۵ خرداد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» مجوز بلیط فروشی پیش از ساعات مقرر صادر کرد.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۸۲
مجوز حاشیه‌ ساز وزارت ارشاد برای دو فیلم

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، شورای صنفی نمایش دیروز اعلام کرد که سینماها روز 14 خرداد به دلیل رحلت امام خمینی (ره) تعطیل است و روز 15 خرداد به دلیل قیلم خونین 15 خرداد کار خود را از ساعت 17 آغاز می کنند. اما بعد از اینکه مشخص شد دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» و «سرخ‌پوست» پیش از ساعات مقرر شده در روز 15 خرداد اقدام به بلیط فروشی می‌کنند پای مجوز وزارت ارشاد به میان آمد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد که این دو فیلم از وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اند و همین مجوز حاشیه‌ساز شده‌است. سوالاتی که مطرح شد تفاوت محتوایی این فیلمها با دیگر فیلمهای در حال اکران بود البته به جز فیلمهای کمدی که به دلیل محتوا امکان اکران در این زمان را ندارند. در این مورد کلید واژه تبعیض مورد استفاده منتقدان قرار گرفته‌است.

این کلیدواژه در مورد فیلم «آهوی پیشونی سفید3» مصداق پیدا کرده است که چرا با وجود اتمام زمان اکران فیلم های نوروزی همچنان این فیلم باید روی پرده اکران باشد، آیا هر فیلم دیگری در ژانر کودک و نوجوان اکران شود می‌تواند این مزایا را داشته باشد یا این حمایت از فیلم به پخش کننده آن ارتباط دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها