با پیشرفت گسترده اینترنت باز زمان سفر این سوال پیش می آید که بلیط هواپیما را اینترنتی خریداری کنم یا حضوری؟ شاید این دغدغه ای باشد که اکثر مسافران آن را دارند. تقریبا می توان گفت هیچ فرقی ندارد که شما بلیط تان را چطور تهیه کنید.
کد خبر: ۱۲۰۸۷۱۳
بلیط هواپیما را حضوری بخریم یا اینترنتی؟

چرا که در نهایت یک بلیط مناسب با خواسته شما به دسستان خواهد رسید. اما به طور حتم هر کدام مزایای و معایبی دارند که از روش دیگر بهتر و بدتر می باشد. حال اگر مسافران از این اطلاعات کاملا با خبر باشند بهتر می توانند درباره روش خرید بلیط هواپیما خود اقدام نماید.

در دنیای شلوغ امروز کار با اینترنت و خرید اینترنتی یکی از رایج ترین کارها در سراسر جهان می باشد که با اطمینان می توان گفت بیش از 95% مردم استفاده از آن را بلد هستند.

خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین نیز یکی از رایج ترین خرید های اینترنتی می باشد. حال می خواهیم بدانیم مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما نسبت به خرید حضوری آن چیست؟

راحتی در انتخاب و خرید بلیط هواپیما

یکی از مزایای خرید اینترنتی راحتی در انخاب و خرید می باشد. وقتی قرار است اینترنتی خرید کنید این که در چه حالی باشید و کجا هیچ فرقی ندارد. تنها به اینترنت و گوشی هوشمند یا کامپیوتر احتیاج هست. همچنین می توانید در طول روز به کارهایتان برسید و در آخر روز یا حتی نیمه شب با حوصله و سر فرصت دنبال بلیط مورد نظر بگردید و سریع خریداری کنید.

چون که این خرید معمولا به طور مستقیم و بدون واسطه از سایت شرکت هواپیمایی یا آژانس هواپیمایی خریداری می شود هزینه کمتری برای شما خواهد داشت ( این مسئله قیمت فقط برای بلیط های چارتر امکان پذیر است چرا که بلیط های سیستمی در همه جا چه حضوری یا اینترنتی ، چه از شرکت هواپیمایی یا از هر آژانس مسافرتی به یک قیمت به فروش می رسد. چون معمولا برای خرید اینترنتی هیچ عجله ای لازم نیست ، پس خرید مطمئن تری نیز خواهید داشت.

استرداد بلیط هواپیما

خرید اینترنتی بلیط هواپیما نیز شبیه به خرید از کانتر های فروش آژانس می باشد تنها با این تفاوت که اطلاعات را باید خودتان وارد نمایید. اگر پس از خرید بلیط به هر دلیلی از خرید و یا سفر ود پشیمان شدید به راحتی می توانید بلیط خود را استرداد کنید . البته همان طور که می دانید بلیط های چارتری به طور کلی هیچ استرداد و برگشت پولی ندارد.

صرفه جویی در زمان و هزینه

خرید اینترنتی در بلیط هواپیما نوعی صرفه جویی می باشد. چرا که بدون گذاشتن وقت برای رفتن و خرید در این شهرهای شلوغ به راحتی بلیط خود را که معمولا قیمت کم تری نیز دارد، خرید خواهید کرد.

دریافت اطلاعات کامل درباره پرواز

در این روش شما به راحتی می توانید تمام اطلاعات لازم به بلیط و هواپیما را مشاهده کنید. امکان این که کانتر فروش فراموش کند تمام اطلاعات را به شما بدهد وجود دارد.

معایب خرید بلیط اینترنتی

دنیای مجازی خلاف کارهای خود را دارد و همین امر باعث کمی بی اعتمادی به دنیای مجازی در افراد شده است. شما نیز بهتر در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید.

  1. از سایت آژانس های مسافرتی معتبر خریداری کنید.
  2. تمامی پرواز های سیستمی ، چارتری را دراشته باشد.
  3. سایت دارای نماد الکترومیک باشد
  4. امکان کنسلی و استرداد بلیط وجود داشته باشد.
  5. شماره تماس پشتیبانی و آدرس محل فروش داشته باشد

خرید بلیط حضوری

با خرید حضوری بلیط هر بار مجبور به صرف کلی وقت برای رفتن به آژانس، خرید و دریافت تیکت می باشید. اما این مشکل که اینترنت قطع و وصل شود را نخواهید داشت. و امکان این که در هنگام خرید برای پرداخت به مشکل بخورید بسیار کم می باشد. همچنین اگر آژانس معتبر باشد خیالتان از هر جهت از بابت بلیط راحت خواهد بود.

منبع: https://www.tahagasht.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها