تیم فوتبال ذوب‌ آهن در آخرین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در دوحه قطر میزبان تیم النصر عربستان است.
کد خبر: ۱۲۰۸۴۸۵
جدال پرحرف و حدیث بر سر سرگروهی

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، تیم فوتبال ذوب‌ آهن اصفهان در تک بازی معوقه از آخرین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، چهارشنبه 8 خردادماه از ساعت 21 به مصاف النصر عربستان خواهد رفت.

ذوب‌آهن که با تساوی مقابل نماینده عراق در هفته پنجم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، صعودش به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی شد، حالا برای تعیین سرگروهی در آخرین بازی از مرحله گروهی رقابت‌ها باید به مصاف تیم النصر عربستان برود؛ دیداری که اگر با پیروزی ذوب‌آهن و یا تساوی 2 تیم همراه شود، سبزپوشان اصفهانی را به عنوان صدرنشین گروه A راهی دور بعد خواهد کرد.

بازی ذوب‌آهن و النصر بعد از کش و قوس بسیار در نهایت قرار است چهارشنبه شب در دوحه قطر برگزار شود تا تکلیف گروه A مشخص گردد.

تقابل ذوب­‌آهن و النصر پیش از این قرار بود 31 اردیبهشت ماه و در ورزشگاه کربلا به میزبانی سبزپوشان برگزار شود، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا یک روز قبل از مسابقه، بازی را به بهانه مشکلات امنیتی لغو کرده و از ذوب‌آهن خواست تا محل دیگری را به عنوان میزبان معرفی کند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که کاروان ذوب­‌آهن در کربلا حضور داشت و تیم النصر که گویا از لغو بازی مطلع بود، به عراق سفر نکرد و همین امر باعث شد تا گمانه­‌زنی­‌ها به سمت کارشکنی سعودی­‌ها سوق داده شود و به گفته مسئولان ذوب­‌آهن فدراسیون عراق در این مورد به خواست سعودی­‌ها عمل کرده است. هرچند کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه خود مسائل امنیتی را دلیل لغو شدن این دیدار دانست.

بر همین اساس، ذوب­‌آهن دوحه قطر را به عنوان میزبان انتخاب کرد و قرار بود بازی در ورزشگاه العربی برگزار شود، اما محل برگزاری مسابقه باز هم تغییر کرد تا اتفاقات عجیب و غریب این دیدار همچنان ادامه داشته باشد.

روز گذشته باشگاه ذوب­‌آهن در اطلاعیه­‌ای اعلام کرد که محل برگزاری بازی با النصر از ورزشگاه العربی به ورزشگاه عبدالله بن خلیفه باشگاه الدحیل قطر تغییر پیدا کرده و دلیلی نیز برای این جابه­‌جایی ذکر نکرد البته ذوبی‌ها بار دیگر از بازگشت محل برگزاری این دیدار به ورزشگاه العربی خبر داده و علت این امر را آمده نشدن زمین چمن ورزشگاه عبدالله بن خلیفه باشگاه الدحیل عنوان کردند.

ذوب‌آهن در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق‌ترین نماینده ایران بوده و با کسب 3 برد و 2 مساوی از 5 بازی قبلی خود، با 11 امتیاز صدرنشین فعلی گروه A است.

سبزپوشان اصفهانی در حالی به مصاف النصر خواهند رفت که 2 امتیاز با این تیم فاصله داشته و یک تساوی نیز می‌تواند آنها را به عنوان سرگروه راهی دور بعد کند. اگرچه با توجه به مشخص شدن سرنوشت تیم‌گروه B و احتمال مصاف ذوب‌آهن با تیم الاتحاد عربستان در صورت سرگروهی، بسیاری بر این باورند که منصوریان و تیمش بهتر است نتیجه این دیدار را واگذار کرده تا در مرحله یک‌هشتم نهایی حریف الامارات شده و از حق میزبانی در داخل کشور بهرمند گردند، اما سبزپوشان اصفهانی با رد این ادعاها، اعلام کرده‌اند با تمام قوا به مصاف تیم النصر خواهند رفت.

بازی برگشت ذوب‌آهن مقابل النصر بدون شک سخت‌ترین بازی سبزپوشان در مرحله گروهی است. آنها مقابل تیمی به میدان می‌روند که هفته گذشته قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان شده و از نظر روحی و روانی در بهترین شرایط ممکن است.

از طرف دیگر فاصله 2 امتیازی آنها با ذوب‌آهن و نیازشان به برد برای رسیدن به سرگروهی در کنار انگیزه بالای بازیکنان النصر برای جبران شکست بازی رفت، باعث می‌شود تا با تمام توان به مصاف منصوریان و تیمش بیایند.

با این حال بازی‌های چند هفته اخیر ذوب‌آهن نشان داده است که شاگردان منصوریان برای این دیدار، از آمادگی مطلوبی برخوردار بوده و از لحاظ روحی و روانی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برند. یکی از مشکلات ذوب‌آهن برای این مسابقه، غیبت احتمالی رشید مظاهری دروازه‌بان این تیم است. مظاهری با آمادگی بالای خود نقطه اطمینان خاطر منصوریان برای اجرای برنامه‌هایش بود و بدون شک غیبت وی می‌تواند دردسرهای زیادی را برای ذوب‌‌آهن ایجاد کند.

از طرف دیگر نظم تیمی مناسب، دوندگی بی‌امان و انگیزه بالای بازیکنان 3 فاکتور اصلی نمایش‌های خوب ذوبی‌ها در لیگ قهرمانان بوده و همین عوامل می‌تواند در بازی چهارشنبه شب نیز برای شاگردان منصوریان راه‌گشا باشد.

نقطه قوت ذوب‌آهن برای این بازی را می‌توان دفاع تیمی منظم در کنار قدرت جنگندگی بازیکنان خط میانی این تیم دانست. شرایط سبزپوشان در فاز هجومی نیز خوب بوده و حضور مطهری در کنار آمادگی بالای حسینی، نیک‌نفس و عباسی در 2 جناح ذوب‌آهن، خط حمله این تیم را قوت بخشیده و زهردار کرده است.

ذوب‌آهن چهارشنبه شب باید به مصاف تیمی برود که ستاره‌های بزرگی را در ترکیب خود داشته و از خط حمله قوی‌ برخوردار است.

النصر در این فصل با 69 گل زده صاحب برترین خط حمله لیگ حرفه‌ای عربستان بوده و در 30 بازی، 22 برد، 4 مساوی و 4 باخت کسب کرده و با 70 امتیاز قهرمان این فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان شد.

ستاره اصلی النصر حمد عبدالرزاق مراکشی است که با 34 گل‌ زده نه تنها آقای گل این فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان شد، بلکه رکوردشکنی کرده و بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر عربستان نیز محسوب می‌شود.

عبدالرزاق با 9 پاس‌گل برترین گل‌ساز تیمش است و بدون شک می‌تواند خط دفاعی ذوب‌آهن را آزار دهد.

این تیم در خط هافبک خود نیز صاحب چند بازیکن خطرناک است، جولیانو دی‌پائولا هافبک هجومی النصر از مهره‌های کلیدی این تیم بوده و در فصل جاری 8 گل برای تیمش به‌ثمر رسانده و 5 پاس‌گل داده است، این بازیکن از قدرت شوت‌زنی بالایی برخوردار است و نقش مهمی در طراحی حملات النصر دارد.

نقطه ضعف اصلی این تیم خط دفاعی آن است. النصری‌ها در لیگ داخلی خود، در 30 بازی، 27 گل را دریافت کرده‌اند که نشان از ضعف نسبی این تیم در فاز دفاعی داشته و بدون شک اگر ذوبی‌ها مقابل النصر با هوش عمل کرده و قدر فرصت‌های ایجاد شده را بدانند، می‌توانند از ضعف این تیم در خط دفاعی بهره ببرند.

خط حمله زهردار النصر و میزبان بودن این تیم، موجب می‌شود که منصوریان به احتمال زیاد، تیمش را با آرایش محتاطانه‌تری راهی میدان کند.

سبزپوشان تلاش خواهند کرد که با تصاحب میانه میدان و پرس شدید، فرصت حمله را از النصری‌ها گرفته و در ضد حملات به دروازه رقیب دست پیدا کنند.

شاگردان منصوریان برای گرفتن نتیجه و مسجل کردن سرگروهی‌شان، باید باهوش بالایی عمل کرده و از کوچک‌ترین فرصت‌های به وجود آمده نهایت بهره را ببرند.

هافبک‌های ذوب‌آهن در این بازی وظیفه سنگینی بر دوش دارند. آن‌ها باید با دوندگی بالا ارتباط خط میانی و مهاجمان النصر را قطع کرده و در حملات نیز به سرعت به مهاجم‌های خودی اضافه شوند تا شانس گلزنی را افزایش دهند.

مصدومان و محرومان:

النصر برای این دیدار بازیکن محروم و یا مصدومی ندارد. اما ذوب‌آهن مسعود ابراهیم‌زاده و رشید مظاهری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته و اوساگوانا و فخرالدینی نیز 2 بازیکن محروم ذوبی‌ها هستند.

گلزنان برتر:

در تیم ذوب‌آهن ارسلان مطهری با 4 گل زده و در تیم النصر، عبدالرزاق حمدالله با 34 گل زده برترین گلزنان 2 تیم هستند.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن ایران:

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، حمید ملکی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، زبیر نیک‌نفس، محمدرضا حسینی، رضا حبیب‌زاده و محمدرضا عباسی

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب احتمالی النصر عربستان:

برد جونز، سلطان الغانم، عمر هوساوی، عبدالله مادو، عبدالرحمن العبید، عبدالعزیز الجبرین، عبدالله الخیبری، فهد الجومیه، جولیانو دی‌پائولا، یحیی الشهری و عبدالرزاق حمدالله

سرمربی: روی ویتوریا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها