مدیر روابط عمومی سازمان نوسازی اراضی عباس آباد از سفره های افطار روی پل طبیعت تهران می گوید

گسترش محبت کریمانه

کریم به کسی گویند که بسیار بخشنده است.یکی از صفات پروردگار و قرآن که سخن اوست؛خدا کریم است و برای نشان دادن این بخشندگی بی منت و بی‌چشمداشت، این صفت خود را به برخی می‌بخشد تا آنها سفیر او شوند در روی زمین. امام حسن مجتبی(ع) یکی از بهترین سفیران خداوند بر روی زمین است تا کریم بودن خداوند را اثبات کند.
کد خبر: ۱۲۰۸۰۱۶

پسر اول امیرالمومنین(ع) که خودش به بزرگواری شهره است و پسر بزرگش کریم اهل بیت شده است.طبق روایات سه بار همه دارایی خود را به فقر بخشیده و نگذاشته که از درگاه خداوند و کریم بودن او ناامید شوند.
نگاه‌هایی که به آسمان است
به شب‌های قدر نزدیک می‌شویم در حالی که شمیم کریمانه امام دوم شیعیان در جانمان است و دلخوشیم که اهل بیت واسطه‌ای شوند بین ما و پروردگار تا در شب‌های قدر درک کنیم بزرگواری و بخشندگی بی دریغ خداوندگار را.دلمان خوش است این روزها که هر چند اوضاع اقتصادی به ظاهر سخت است و هر روز فشارها بیشتر می‌شود اما نگاه‌ ما نه به زمین است و نه به مردان اقتصاد و دولتمردانی که حسابی سرگرم دو دو تا چهار‌تا کردن هستند که چگونه دخل و خرج کشور را جفت و جور کنند تا کم نیاورند.
نگاه ما به آن کریمی است که آن بالاست و همه چیز را می‌بیند و می‌شنود و سفیران خود را می‌فرستد تا به امور متوسلان و متوکلان رسیدگی کنند.
نگاه ما به جیب دولت نیست، نگاه ما به آن کسی است که فرموده روزی همه موجودات را می‌دهد چه در آب باشند چه در خشکی و هر که را بخواهد وسیع روزی می‌کند.
نیمه رمضان تولد امامی بود که سفیری است که کریمی خداوند را به یادمان آورد و مردمی که چشم‌شان به جیب دولت نیست و به خزانه بی‌دریغ پروردگار است به حرمت کریم اهل بیت در شب و روز میلاد امام حسن (ع) سفره افطار‌ پهن کردند و هر گوشه شهر‌های ایران شد، محلی برای یادآوری بخشندگی خداوند و سخاوت پسر امیرالمومنین(ع).
سفره‌‌‌هایی به پهنای ایران
گروهی به جنوب شهر رفتند، جایی که تعداد ندارها بیشتر است و سفره که برایشان پهن کنی امیدشان به پروردگار بیشتر می‌شود. در روز و شب میلاد کریم اهل بیت برخی از خیرین به میدان هرندی تهران رفته و برای ساکنان این منطقه سفره افطار پهن کردند و برای آنها به ویژه بچه‌‌ها برنامه‌های شادی اجرا کردند.
سالروز تولد کریم اهل بیت بهانه‌ای شد تا دل مردمان این منطقه که بیشترشان در تنگناهای اقتصادی و فشارهای اجتماعی روزگار می‌گذرانند، شاد شود.تا دلشان روشن شده و با دلگرمی به شب‌های قدر وارد شوند.
خداوند، کریمی خود را در دل برخی جای می‌دهد تا آنها سفیران سخاوت شوند و پسر اول امیرالمومنین(ع) می‌شود بزرگترین این سفیران و خیرین که دل به خدا داده‌اند و اهل بیت می‌آیند زیر پرچم امام حسن (ع) و راه او را ادامه می‌‌دهند.
دورهمی‌های معنوی
شیعیان عجب دل بزرگی دارند برای هر مناسبتی چه عزا چه عید سفره پهن می‌کنند، و نذری می‌دهند.بزرگترین دورهمی‌های معنوی در محرم و رمضان شکل می‌گیرد.در ماه رمضان آستان همه امامزاده‌ها و مساجد می‌شود مکانی برای نذری.مگر داریم زیباتر از پهن کردن سفره برای روزه‌دارانی که از سحر تا اذان مغرب برای اطاعت دستور خداوند دهان از خوردن و نوشیدن بسته و دل داده‌اند به آفریدگارشان.سفره‌‌های افطار پهن می‌شود از بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) بگیر تا حرم حضرت معصومه (س) تا شاه‌عبدالعظیم تا امام زاده صالح(ع) تا بیشتر مساجد بزرگ و کوچک شهرها و روستاها و حتی تا روی پل طبیعت که در تهران است و بیشتر مردم آن را می‌شناسند.هر‌کس گذرش به تهران بیفتد سری هم به پارک آب و آتش می‌زند و روی پل طبیعت قدم می‌زند تا دلش کمی صفا کند.
حالا تصور کن که در شب میلاد امام حسن (ع) روی پل طبیعت سفره افطار پهن می‌شود.زیباست حتی دیدن عکس‌هایش.از این طرف پل به آن بزرگی تا آن طرف سفره پهن شده و مردم نشسته‌اند دور سفره و بیاد آقای کریمان اهل بیت افطار می‌خورند.این زیبایی‌ها باید به همه جهان مخابره و دیده شود تا مهربانی و سخاوت گسترش پیدا کند.
راستش را بخواهید رسانه‌هایمان کم‌کارند،راستش را بخواهید مرغ همسایه را غاز می‌بینیم و چمن همسایه را سبزتر.بیشترمان می‌دانیم که ترک‌ها در ماه رمضان در میدان تقسیم استانبول سفره افطار پهن می‌کنند. در دلمان واحسرت‌ها می‌کنیم که خوش به حالشان اما راستش را بخواهید چشمانمان را می‌بندیم به سفره‌‌های افطاری که در همه ایران پهن می‌شود.چشم می‌بندیم به سفره افطار زیبای پل طبیعت.
سفره‌‌‌‌ای با طعم طبیعت
میثم اخباری، مدیر روابط عمومی سازمان نوسازی اراضی عباس‌آباد درباره این سفره می‌گوید: به مناسبت ماه رمضان هر شب برنامه‌های ویژه‌ای به نام باغ رمضان در مرکز فرهنگی و هنری اراضی عباس آباد و پارک آب و آتش و بوستان مشاهیر برگزار می‌شود که شامل معرفی سنت‌های اقوام ایرانی در ماه رمضان، موسیقی اقوام، نمایشگاه مد و لباس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... است. هر شب سفره افطاری به همت خیرین در بوستان مشاهیر پهن می‌شود که همه مردم می‌توانند بر سر این سفره بنشینند.افطاری ساده که شامل نان، پنیر، خرما ، چای و سوپ است.هر شب به بین هفتصد تا هزار نفر افطاری داده می‌شود که همه هزینه‌اش را خیرین می‌دهند و سازمان اراضی عباس آباد فقط متولی این کار است.
به مناسبت تولد امام حسن (ع) تصمیم گرفته شد سفره افطار روی پل طبیعت پهن شود که خدا را شکر به خوبی برگزار شد و حدود 2000نفر مهمان سفره‌ای بودند که به مناسبت تولد امام دوم شیعیان پهن شد.مراسم با نظم خوبی که شایسته نام امام حسن (ع) است برگزار شد.در کنار مراسم افطار از آقای محمد اصفهانی هم دعوت کرده‌ بودیم که در بوستان‌ آب و آتش چند آواز برای مردمی که سه‌شنبه شب به این بوستان آمده بودند، اجرا کند.
اخباری می‌گوید: در طول سال در پارک آب و آتش برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم این منطقه را به قطب فرهنگی و هنری تبدیل کنیم.برای جذب کمک‌های خیرین هم از قبل از ماه رمضان اطلاع‌رسانی کردیم و از همه آنهایی که تمایل داشتند در این مراسم سهمی داشته باشند خواستیم به ما کمک کنند که شکر خدا همکاری بسیار خوب بود و تا الان که همه چیز به خیر و خوبی برگزار شده است.البته از روز جمعه تا پایان لیالی قدر برنامه‌های ما متوقف می‌شود و بعد از لیالی قدر تا عید فطر ادامه خواهد داشت.

طاهره آشیانی
روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها