در کلاس‌های خبر می‌گویند تیتر، پیشانی یک مطلب و مهمترین بخش آن است که باعث می‌شود توجه مخاطب به مطلب جذب شده و ترغیب شود مطلب را بخواند. برای همین در رسانه‌ها و به ویژه روزنامه‌ها مرسوم است که تیترهای اصلی صفحه یک خود را تا حد امکان جذاب‌تر و با وجوه مختلف انتخاب کنند تا بتوانند مشتری پای دکه روزنامه فروشی را ترغیب به خریدن روزنامه و مطالعه آن مطلب کنند.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۵۹

دیروز «جام‌جم» برای یکی از مطالب اصلی صفحه یک خود تیتری دو پهلو انتخاب کرد که برای عده‌ای باعث سوتفاهم شد. «کج‌دار و مریض» تیتر انتخابی شورای سردبیری روزنامه برای گزارشی در مورد رفتارهای متناقض رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران بود که هم به ضرب‌المثل معروف «کج‌دار و مریز» اشاره داشت و هم به رفتارهای بیمارگونه دونالد ترامپ که دیوانگی‌هایش شهره عالم و آدم شده است. حالا همین برای عده‌ای باعث سوبرداشت شده و گمان کرده‌اند یک غلط املایی فاحش از جام‌جم کشف کرده‌اند غافل از آنکه این سبک تیترزنی پیش از این نیز در روزنامه سابقه داشته است. سال پیش و در تب و تاب بازار ارز، صادق لاریجانی، رئیس وقت قوه قضایی در مورد کسانی که در این بازار اخلال می‌کنند هشدار داد که اخلال‌گران بازار ارز، مفسدفی‌الارض هستند؛ این صحبت‌ها مطلب یک جام‌جم شد با تیتر «مفسد فی‌الارز!» تیتری که با اقبال زیادی هم مواجه شد.
نکته جالب در مورد تیتر دیروز جام‌جم و برخی حاشیه‌هایش این بود که برخی همکاران ما که خود اهل رسانه هستند و طبیعتا دستی بر آتش تیترزنی هم باید داشته باشند آن را به عنوان یک گاف جلوه دادند؛ حالا اگر کسی که تا امروز حتی یک خبر منتشر نکرده این «گاف گاف‌گیری» را می‌داد می‌شد تا حدی پذیرفت اما شما دیگر چرا؟


علیرضا ملوندی

دبیر گروه رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها