گزارش کپسولی

باز هم تو کاغذ!

اخیرا یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی هم از وجود برخی لیست‌های خاص درخصوص اخذ ارز دولتی برای واردات کاغذ خبر داده و گفته که به همین دلیل حواله‌های ارز دولتی، تاثیری در کم کردن التهاب بازار نداشته است.
کد خبر: ۱۲۰۵۹۷۱

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی که با خانه ملت گفت‌وگو کرده، سوزنی هم حواله جلسات کارگروه حل بحران کاغذ کرده و گفته: بعد از انتقال این کمیته به زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اینجانب و محمدعلی وکیلی به عنوان اعضای مجلس در این کارگروه به هیچ‌کدام از جلسات آن دعوت نشدیم و علی‌رغم قول وزیر مربوطه برای حل این مساله، اما نزدیک به ده ماه است که جلسات بدون حضور ما تشکیل می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به بعضی آمارهایی اشاره کرده که فیوز هر آدمی را توی این وضعیت قمر در عقرب اقتصادی می‌پراند: در شرایطی که فقط در یک قلم، 26 میلیون یورو ارز به این حوزه تخصیص داده شده ولی اثری در بازار کاغذ نداشته؛ زیرا به واردکننده تخصیص گرفته‌ ولی کاغذی وارد بازار نکرده است.
در برهه‌ای ارز می‌گرفتند ولی کاغذ وارد نمی‌کردند و پس از آن هم کاغذ با ارز دولتی وارد می‌شد ولی در بازار و تعدیل آن اثری نداشت.
قاضی‌زاده که عضو کارگروه حل بحران کاغذ هم هست در ادامه خودزنی‌هایش گفته: این محموله‌های کاغذ یکجا وارد نشده بلکه به مرور بوده؛ یعنی به واردکننده‌ای ارز دولتی برای واردات کاغذ داده‌اند اما بعد از آن‌که کاغذ وارداتی او اثری در بازار نداشته، دوباره به همان فرد داده‌اند.
برخی لیست‌های خاص در حوزه ارز دولتی برای کاغذ وجود دارد که ما به آن از کانال‌های دیگر دسترسی پیدا کرده‌ایم. در شرایطی که برای تخصیص ارز دولتی به کاغذ محدودیت وجود داشته، قیمت‌های اعلامی را گران‌تر ارائه می‌دادند؛ مثلا کاغذی که تنی ۷۰۰ تا 800 دلار بوده، بعضا در قیمت‌های جدید و پروفرم‌های شرکت خارجی به میزان 950 تا هزار دلار نرخ خورده است.
قاضی‌زاده این را هم گفته که این اسناد نشان می‌دهد واردکننده با طرف خارجی تبانی کرده تا بتواند گران‌تر بفروشد؛ لذا بازار کاغذ دلال‌محور شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها