با بارش های بهاری تالاب‌های چهارمحال و بختیاری سیراب شدند
کد خبر: ۱۲۰۵۱۵۶
آبگیری تالاب های چهارمحال و بختیاری با بارش های بهاری

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز چهارمحال و بختیاری ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: این تالاب‌ها شامل تالاب بین المللی چغاخور و گندمان، تالاب سولقان، و تالاب‌های فصلی علی‎آباد، دهنو، چال َتر و چال خشک است که به صورت زنجیروار از ابتدای ضلع جنوبی شهرستان بروجن در امتداد کوه کلار از رشته کوه‌های زاگرس، به طرف غرب قرار دارد.
شهرام احمدی گفت: با هدایت و جذب روان‎آب‎ها، ظرفیت سه و دو دهم میلیون متر مکعبی تالاب گندمان به طور کامل آبگیری شده و مازاد آب آن هم به صورت سرریز به مناطق پایین دست ورودخانه کارون منتقل می‌شود.
وی افزود: 32 میلیون متر مکعب آب در تالاب بین المللی چغاخور ذخیره شده که 80درصد ظرفیت آبگیری این تالاب است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تالاب‌های فصلی علی‌آباد، دهنو، چال َتر و چال خشک هم که به دلیل کاهش بارش‎ها و منابع آبی، خشک بود، به طور کامل احیا و آبگیری شد.
شهرام احمدی با بیان ارزش‌های زیست محیطی ، اقتصادی و ظرفیت‌های گردشگری تالاب‌ها گفت: این تالاب‎ها، علاوه بر تامین آب چشمه‌ها و چاه‌های کشاورزی روستا‌ها و مناطق پایین دست ؛ زیست بوم و محلی مناسب برای تغذیه و تکثیر پرندگان بومی ، مهاجر آبزی و کنار آبزی، انواع ماهیان و جانوران محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها