بعضی سوژه‌ها هم هستند که بعضی وقت‌ها می‌خورند به ترافیک و می‌مانند و می‌مانند و می‌مانند. دو سوژه از چهار سوژه امروز ما این شکلی هستند. البته این را هم خدمت‌تان عرض کنیم که تو صف ماندن این سوژه‌ها به آن شرط محقق می‌شود که به قول بچه‌های خبرنگار و روزنامه‌نگار، بوی سوختن و بیات شدن‌شان بلند نشود وگرنه حساب و کتاب آنچنان باشد که‌گهگاه ممکن است در هر تحریریه‌ای هم پیش بیاید و مطلب سوخته، قلفتی از صفحه بیرون کشیده می‌شود. البته ناگفته نماند این تجربه ناخوشایند جز یکی دو مرتبه در یک سال اخیر برای صفحات فرهنگی پیش نیامده و صدالبته که دلیلش هم چیزی بوده به جز بیات شدن مطلب؛ یعنی که یعنی!
کد خبر: ۱۲۰۵۱۳۲

و اما بعد... از آنجا که روزنامه‌نگار جماعت شاخک‌های حساسی دارد و اینجا و آنجا با رابط‌های متعددی در ارتباط است روی همین حساب هم از بعضی اتفاقاتی که این طرف و آن طرف می‌افتد زودتر مطلع می‌شود. سوژه صفحه 9 ما هم از این قاعده مستثنا نیست. مطلع شدیم برای جشن روز بزرگداشت مقام معلم و استاد، همین یکشنبه گذشته برابر با 15 اردیبهشت جشن و مراسمی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده که کار را به جاهای ناجور کشانده. حالا این‌که این خبر چطور به ما رسید بماند، اما پیگیری‌اش از خودش جالب‌تر است. در هر صورت همین‌قدر بدانید که اجرای یک استندآپ کمدی در این دانشگاه حسابی به رگ غیرت استادان برخورده و اتفاقاتی افتاده که نه در شأن دانشگاه بوده، نه در شأن استادان و نه در شأن دانشجوها. ریز و درشت این اتفاق را در گزارشی که همین بغل نوشته شده بخوانید.
دیگر آن‌که این سردیس بی‌پناهی که برای مرحوم جمشید مشایخی هم ساخته و نصب کرده بودند در این دو سه روز حسابی داستان شده و بعضا تا صفحه اول بعضی روزنامه‌ها کشیده که شرمنده‌ایم استاد و این حرف و حدیث‌ها. باز هم خبرنگارهای ششدانگ فرهنگی جام‌جم در پیگیری‌هایی برای این سوژه داشتند به مطالب جالبی برخوردند که حاصلش شده یه گزارش تحلیلی ـ تحقیقی با بعضی واقعیات دست اول اختصاصی. خلاصه بخوانید و ببینید عجب اوضاع قمر در عقربی بوده تا منتج به نصب این سردیس پرحاشیه و در نهایت هم به کارگاه بازگردانیده شده! ورق بزنید و بروید صفحه 10.
سینمایی‌های گروه هم در صفحه 11 رفته‌اند سراغ پایان‌باز بازی‌های سینمای ایران. بهانه سینمایی‌ها هم سالروز تولد اصغر فرهادی است که نامش گره خورده به پایان باز و این صحبت‌ها. حالا سینمایی‌ها هم رفته‌اند سراغ این موضوع. در نهایت در صفحه 12 هم محمدرضا کائینی که صفحه تاریخ را قبضه خودش کرده رفته سراغ گفت‌وگو با پسر مرحوم عزالدین زنجانی که این روزها سالروز درگذشتش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها