نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اخلالگران باید در وسط استادیوم آزادی شلاق بخورند تا بلاخره عبرت بگیرند، باید فکری کرد با این وضعیت که یک عده لات، فضا را در دست بگیرند.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۰۲
اخلالگران باید در وسط استادیوم آزادی شلاق بخورند

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه «پارک شهر» از رادیو تهران درباره جزئیات بیانیه شلاق به اخلالگران در استادیوم که در اختیار اصحاب رسانه قرار داده، بیشتر توضیح داد و گفت: کل بحث من بر این که با کسانی که به بیت المال آسیب می زنند، به پلیس حمله ور می شوند و گستاخی می کنند و دشنام های ناموسی می دهند، باید برخورد جدی تری شود.

پنهان کاری، کار درستی نیست

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم پنهان کنیم و بگوییم یک عده تماشاگرنما هستند، کار درستی نیست. اینها همین جوانان و نوجوانانی هستند که در خیابان ها آنها را می بینیم، اینها وقتی در استادیوم ها می آیند متاسفانه احساساتی و هیجانی می شوند و این کارهای زشت را انجام می دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است: به هر حال باید فکری کرد تا این شرایط اصلاح شود، در تمام دنیا هم همین طور است، کسانی که اختلال ایجاد می کنند، مجازات می شوند و تا چند سال از ورود به ورزشگاه محروم می شوند، ما هم باید از این گونه اقدامات انجام دهیم.

اگر در استادیوم کمبودهایی وجود دارد، دلیل نمی شود که صندلی ها را بشکنند، فحاشی کنند یا با پلیس درگیر شوند

مطهری در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره این که تشویق هم می تواند در کنار تنبیه قرار گیرد، افزود: این کار هم درست است، کار فرهنگی جای خودش، نظم و انضباطی که فدراسیون فوتبال باید ایجاد کند هم در جای خودش؛ نوع بلیت فروشی، این که هر کسی جای خودش را داشته باشد، یک نوع احترام به مردم است. اینها تاثیرگذار، در این که مردم رفتارشان را درست کنند، ولی اگر کمبودهایی در این زمینه ها باشد، دلیل نمی شود که هر کاری دوست دارند انجام دهند؛ صندلی ها را بشکنند، فحاشی کنند یا با پلیس درگیر شوند. در کنار کار فرهنگی یک کار نظارتی و عملی هم لازم است، این در 90 درصد از مردم نتیجه می دهد، اما در عده ای که گستاخ هستند، نتیجه نمی دهد.

اخلالگران باید در وسط استادیوم آزادی شلاق بخورند تا عبرت بگیرند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این که آیا واقعا نظرش درباره شلاق واقعیت دارد یا فقط مثال است، گفت: این حکم اسلام، کسانی که دشمنام ناموسی می دهند، بدون این که اثبات کنند، باید شلاق بخورند و در وسط استادیوم آزادی باشد. بلاخره عبرت بگیرند، باید فکری کرد با این وضعیت که یک عده لات، فضا را در دست بگیرند. خیلی از مردم به دلیل همین فضا به استادیوم نمی آیند و به بچه های خودشان هم اجازه نمی دهند. این وظیفه حکومت است و نباید فضا را دست لات های شهرهای مختلف دهد.

وی در ادامه گفت: در خصوص اخراج سرمربی استقلال و این که مطالباتش باید جبران شود، این را خودشان باید رعایت کنند تا بعدا اینها شکایت نکنند و باشگاه ها با مشکل مواجه نشوند. همه چیز را نمی توان از طریق قانون حل کرد، خیلی چیزها از طریق اخلاق و تربیت باید انجام شود.

مطهری درخصوص حضور خانواده ها در استادیوم نظر مثبتی است و تصریح کرد: حتما حضور خانواده در استادیوم باعث تلطیف فضا می شود، بلاخره ضوابطی است که باید رعایت شود. صحبت هایی شده، اگر بانوان بخواهند در ورزشگاه حضور پیدا کنند از لحاظ شرعی ظاهرا اشکالی ندارد، بدن بازیکنان پوشیده است و از این نظر مشکلی نیست، ولی عده ای از نظر آثاری که به وجود می آید نظراتی دارند که می شود مدیریت کرد. باید جایگاه مخصوص، سرویس بهداشتی مخصوص و ورود و خروج مخصوص بانوان ایجاد کرد، که به نظر من مشکلی نیست. فکر کنم نگاه کلی مجلس هم بیشتر مثبت باشد، این به کمیسیون فرهنگی مربوط می شود و باید مسئولان درباره این موضوع نظر دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها