فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره‌ای که به قصد برهم زدن بازار ارز اقدام به فروش گسترده ارز‌های جعلی در سطح کشور می‌کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۶۳
دستگیری اعضای باند بزرگ اخلالگران بازار ارز کشور در اصفهان

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سردار «مهدی معصوم بیگی» در تشریح این خبر گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود مطلع شدند اعضای باندی در یکی از استان‌های غربی کشور به صورت حرفه‌ای اقدام به تهیه و چاپ دلار‌های تقلبی کرده و به قصد برهم زدن بازار ارز، اقدام به فروش گسترده آن‌ها در سطح کشور می‌کنند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات علمی و تخصصی کارآگاهان پلیس، مشخص شد اعضای این باند قصد دارند بخشی از دلار‌های تقلبی را در شهر اصفهان به مردم و صرافی‌ها به فروش برسانند که موضوع با حساسیتی ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل اسکان متهمان در یکی از مسافرخانه‌های شهر اصفهان را شناسایی و پس از اخذ مجور قضائی، اعضای این باند ۴ نفره را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳۰ هزار اسکناس یک صد دلاری و ۴۰۰ اسکناس یک صد یورویی تقلبی کشف و ۲ دستگاه خودروی متعلق به آن‌ها نیز توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی، بیان کرد: با توجه به فعالیت مجرمانه اعضای باند مذکور در سطح استان‌های کشور، تحقیقات در خصوص کشف ابعاد بیشتری از این پرونده و جمع آوری ارز‌های جعلی از بازار کماکان ادامه دارد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به چاپ ماهرانه ارز‌های تقلبی توسط اعضای باند مذکور، گفت: با بررسی ارز‌های جعلی مکشوفه از متهمان مشخص شد به دلیل دارا بودن شاخص‌های امنیتی، تشخیص اسکناس‌ها به خصوص برای افراد عادی بسیار مشکل است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، در پایان با بیان اینکه پلیس با دقت و هوشمندی تمام فعالیت‌های مجرمان اقتصادی و بازار ارز را رصد کرده و به طور قاطع با آنان برخورد می‌کند، گفت: به مردم عزیز، توصیه می‌کنیم ارز‌های مورد نیاز خود را از بانک‌های عامل و صرافی‌های معتبر تهیه کنند و از متصدیان صرافی‌ها نیز می‌خواهیم درصورت مراجعه افراد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها