مدیرکل اطلاعات استان ایلام گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در ایلام از ورود عناصر تروریستی‌ به ایران جلوگیری کردند .
کد خبر: ۱۲۰۲۳۷۳
اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) ایلام در برخورد با گروهک‌های ضد‌انقلاب

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل اطلاعات استان ایلام صبح امروز با تشریح اقدامات اداره کل اطلاعات استان ایلام پرداخت و اظهار داشت: رصد فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های معاند و شناسایی عناصر وابسته به این سرویس‌ها، شناسایی عناصر وابسته به جریان بعثی تکفیری داعش در عراق و مقابله جدی با ورود عناصر تروریست جریانات تکفیری در اولویت کاری این اداره کل در استان ایلام است.

وی شناسایی کانون‌ها و افراد وابسته به جریانات معاند و گروهک‌های ضد‌انقلاب و مقابله با فعالیت و اقدامات خرابکارنه این جریانات و برخورد با برخی عوامل و توجیه و هدایت افراد ناآگاه که از طُرق مختلف (فضای مجازی و حقیقی) به آن‌ها وصل شده بودند، را اقدام بعدی اداره متبوعه خود دانست و گفت: مقابله با قاچاق سلاح، احشام، کالا و مواد مخدر، برقراری امنیت در پایانه و بازارچه مرزی مهران، برقراری امنیت در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی (ع)، مقابله با ورود و خروج غیر قانونی از مرز از جمله اقدامات اداره کل در مرز‌های استان با کشور عراق در سال گذشته با همکاری اعضای جامعه اطلاعاتی و شورای تأمین استان بوده است.

وی تصریح کرد: مقابله جدی با رشد نِحله‌ها و جریانات انحرافی نوظهور از اقداماتی است که در سال گذشته در دستور کار اداره کل اطلاعات استان قرار داشته و اقدامات مقابله‌ای متعددی در این راستا صورت گرفته و به منظور تنویر افکار عمومی این اداره کل اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلفی در سطح استان و شهرستان‌ها کرده است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی اقدامات دامنه داری از جمله انجام کیس‌های متعدد مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا، ارز و ضربه به باند‌های قاچاق احشام، قاچاق سلاح و مهمات، آرد، سوخت، دارو، فولاد، کود شیمیایی انجام گرفته است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام بیان داشت: مقابله با احتکار و کم فروشی کالا‌های مصرفی و مورد نیاز مردم استان نیز از جمله اقدامات اداره کل اطلاعات استان که با مسئول سازی دستگاه‌های ذیربط و کمک به آن‌ها از جمله دستگاه قضائی، سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی در سال گذشته بوده است.

وی افزود: کیس‌های متعددی در حوزه مقابله با ارتشاء و کارچاق‌کنی، پولشویی و فرار مالیاتی توسط اداره کل اطلاعات استان ایلام با دستور قضائی و یا در مواردی با همکاری سایر اعضای جامعه اطلاعاتی استان ایلام انجام گرفته است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام افزود: ممانعت از واگذاری غیر مجاز و غیر قانونی اراضی ملی و کشاورزی و زمین‌خواری، به افراد فاقد صلاحیت نیز از جمله اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی اداره کل اطلاعات استان با عنایت به اهمیت و ضرورت توجه به رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان عوامل زمینه‌ساز مخاطرات امنیتی ضمن رصد و پایش تهدیدات و آسیب‌ها در این حوزه با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مسؤلان استانی و کشوری است.

وی گفت: اقدام به برگزاری جلسات کارشناسی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حوزه‌های مختلف از جمله خودکشی، اعتیاد، طلاق، قتل و نزاع دسته جمعی، حاشیه نشینی تلاش کرده ضمن مسئول سازی دستگاه‌ها به ویژه از طریق کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تعیین شده با ارائه راهکار‌های کارشناسی در جهت کاهش این آسیب‌ها گام‌های مؤثری را بردارد.

مدیرکل اطلاعات استان خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات به عنوان نهاد برآمده از متن انقلاب نقش مهم و بی بدیلی در مقابله با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی روز افزون و همه جانبه دشمن در طی دوران شکل‌گیری تا کنون ایفا کرده است. یکی از وظایف و اقدامات وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه اصلی و مادر اطلاعات در کشور طی سال‌های اخیر نقش مهم و حیاتی ایجاد همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضائی بوده است.

وی افزود: بر این اساس اداره کل اطلاعات استان با برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد در قالب جلسات جامعه اطلاعاتی نقش مهم و مؤثری در ایجاد همگرایی و هم افزایی بین دستگاه‌ها در راستای مقابله با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی در استان ایفا نموده است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر تعامل سازنده و روابط مستحکم و همکاری صمیمانه‌ای بین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شده و امنیت پایدار قابل قبولی را در استان علیرغم وجود تهدیدات امنیتی متعدد و شرایط مرزی بودن استان شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: اقدامات صیانتی و توجیهی لازم در دستگاه‌های مختلف اجرایی با استفاده از پتانسیل دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه با هدف کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی و همچنین تحقق اهداف توسعه، تولید و اشتغال پایدار در استان از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها