یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‎شود ؛

اروپا در تسخیر انگلیسی‎ها

در شب پیروزی جنجالی بارسا مقابل اتلتیکو

مردی برای تمام فصول

طرفداران بارسا حالا در حال رویا پردازی برای دیگر موفقیت‌های احتمالی در فصل جاری هستند. بعد از پیروزی 2 بر صفر مقابل اتلتیکو در نیوکمپ، خیال آنها بابت قهرمانی در این فصل از لالیگا تا حدود زیادی راحت شده است. موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی در کوپا دل‌ری آرزوهای دیگر طرفداران بارسا است که می‌خواهند در پایان این فصل محقق شود. البته شاگردان والورده یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های این فصل خود را در شبی سخت به دست آوردند.
کد خبر: ۱۱۹۹۷۴۸


بی‌شک مهم‌ترین اتفاق بازی شنبه‌شب در دقیقه 29 رقم خورد که دیگو کاستا با دریافت کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد. تصاویر تلویزیونی نشان داد این مهاجم اسپانیایی به داور توهین کرده است. کاستا با دیدن کارت قرمز خشمگین‌تر شد. به همین دلیل جرارد پیکه سعی کرد او را آرام کند و تا بیرون از زمین همراهی‌اش کند. مدافع بارسا به کاستا گفت: «ساکت شو! دنبال چه چیزی هستی، می‌خواهی تو را از چهار بازی محروم کنند؟»
بر همین اساس روزنامه‌ها و رسانه‌های اسپانیایی دیروز این گمانه‌زنی را مطرح کردند که کاستا با محرومیتی سنگین روبه‌رو می‌شود. نشریه اسپورت اسپانیا اعلام کرد که اهانت کاستا به خیل مانسانو داور بازی ممکن است برای او گران‌تر از یک جلسه محرومیت تمام شود و احتمال دارد که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا بین چهار تا هشت جلسه محرومیت برای او در نظر گرفته شود. همچنین گفته می‌شود عبارت رکیکی که کاستا دو بار از آن برای اهانت به مانسانو استفاده کرد، دقیقا در گزارش این داور اسپانیایی درج شده است، ضمن این‌که او تخلفات دیگری هم در گزارش خود برای کاستا ذکر کرده که امکان دارد باعث تشدید مجازات وی شود.
از سوی دیگر، لیونل مسی با گلزنی در بازی شنبه شب دوباره نام خود را در تاریخ فوتبال نوشت. او نه تنها به فتح لالیگا نزدیک شد بلکه به بازیکنی تبدیل شد که بیش‌ترین پیروزی را در تاریخ لالیگا دارد. مهاجم آرژانتینی به رکورد ۳۳۵ برد دست یافت و از ایکر کاسیاس، دروازه‌بان سابق رئال مادرید با ۳۳۴ پیروزی پیشی گرفت. مسی این پیروزی‌ها را تنها در ۴۴۷ بازی به دست آورد. یعنی ۷۵درصد دیدارها را با موفقیت پشت سر گذاشت. او ۱۸۹ بازی را در نوکمپ با پیروزی به پایان رساند و ۱۴۶ دیدار خارج از خانه حریفان را شکست داد. اکنون تنها بازیکنی که به رکورد مسی تقریبا نزدیک است و در لالیگا بازی می‌کند سرخیو راموس است. مدافع رئال مادرید ۳۰۱ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

7 اردیبهشت، روز قهرمانی بارسا
حاشیه امنیت 11 امتیازی بارسلونا در صدر جدول رده‌بندی لالیگا بعد از برد 2 بر صفر این تیم مقابل اتلتیکومادرید، در فاصله هفت هفته به پایان رقابت‌ها، شاگردان ارنستو والورده را در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار داده است. این تیم اما هنوز چند روز تا دفاع از عنوان قهرمانی‌اش فاصله دارد.
به گزارش نشریه اسپورت، سریع‌ترین زمانی که بارسلونا می‌تواند قهرمانی‌اش را قطعی کند (صرفنظر از نتایج سایر تیم‌ها) 27 آوریل (هفتم اردیبهشت) در بازی مقابل لوانته است؛ به شرط آنکه تا آن بازی امتیازات تمام دیدارهای پیش رویش را کسب کند؛ البته این در صورتی است که اتلتیکومادرید هم همه بازی‌هایش را تا 20 روز آینده ببرد. به این ترتیب اگر در این مدت، روخی بلانکو متوقف شود، قهرمانی بارسا می‌تواند زودتر رخ دهد.
در حال حاضر بارسلونا از نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش اتلتیکومادرید 11 امتیاز بیشتر دارد و نه‌تنها تفاضل گل از این تیم بهتر است بلکه در مصاف‌های رودررو نیز وضعیت بهتری دارد. با این اوصاف، بارسلونا چهار پیروزی دیگر به ترتیب مقابل تیم‌های اوئسکا، رئال سوسیه‌داد، آلاوس و لوانته می‌خواهد تا بدون اما و اگر و بدون توجه به سایر نتایج قهرمانی‌اش را مسجل کند. در صورتی که بارسلونا این چهار بازی را ببرد 85امتیازی می‌شود و اتلتیکومادرید 74 امتیازی خواهد شد. به این ترتیب در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل، بارسا می‌تواند قهرمانی‌اش را قطعی کند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها