آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی موج سوم بارش ها

با پیش بینی موج سوم بارش ها، مسئولان چهارمحال و بختیاری برای مقابله با حوادث احتمالی آماده و هوشیار باشند.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۸۲
آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی موج سوم بارش ها

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما ، استاندار چهارمحال و بختیاری در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: فرمانداران شهرستان ها به ویژه فرمانداران کوهرنگ، اردل و لردگان آمادگی مقابله با بحران را داشته باشند، علاوه بر این مدیریت آب پشت سدها به ویژه در سدهای خاکی گنج لردگان و نصیرآباد و امیرآباد کوهرنگ در دستور کار قرار گیرد.

اقبال عباسی افزود: فرمانداران موظفند دستورات لازم را برای تخلیه بخشی از حجم آب پشت سدهای خاکی به منظور تنظیم میزان ورودی و خروجی با هدف جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی صادر کنند.

وی گفت: فرمانداران همچنین موظفند نسبت به هماهنگی برای استقرار ماشین آلات سنگین مانند لودر، گریدر و بیل مکانیکی در روستاهای واقع در مسیر خروجی سدها اقدام تا در صورت سرریز احتمالی از ورود آب به محل سکونت مردم جلوگیری شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مراتع و حوزه استحفاظی چهارمحال و بختیاری در دستور کار فرمانداران و اداره کل امور عشایر استان قرار گیرد، ضمن آنکه کوتاهی مسئولان در بحران ها، قابل اغماض نیست.

عباسی گفت: فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، برای مقابله با انواع حوادث احتمالی مانند ریزش کوه، رانش زمین، تخریب جاده، خراب شدن منازل مسکونی و نابودی زمین های کشاورزی تمهیدات لازم را بیندیشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدارسی که در موج های اول و دوم بارش های اخیر خسارت دیده اند و یا در موج سوم با خطر تردد دانش آموزان مواجهند تا پایان بارش با هماهنگی فرمانداران و روسای آموزش و پرورش مناطق تعطیل شود.

عباسی افزود: تمامی شهرداران و دهیاران چهارمحال و بختیاری موظفند در روند ساخت و سازها همکاری لازم را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان ها داشته باشند.

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی موج سوم بارش ها از اواخر امروز جمعه هوای چهارمحال و بختیاری را تحت تأثیر قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها