جانشین یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: حریق‌های سهوی و عمدی در جنگل‌ها و مراتع با جریمه نقدی و حتی مجازات حبس همراه است.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۰۷
حریق در جنگل‌ها و مراتع حبس و جریمه نقدی دارد

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ حیدری در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه امروز، همزمان با روز طبیعت تعداد زیادی از مردم در مراتع و جنگل‌ها حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: تقاضای من از هموطنان این است که برای تحقق شعار «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» و کمک به حفظ و صیانت از جنگل‌ها، از برپایی هرگونه آتش یا حریق در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت نامساعد جوی توصیه من این است که هموطنان حتما از آخرین اخبار هواشناسی پیش از ورود به طبیعت آگاه باشند و از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

جانشین یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه از هموطنان تقاضا داریم تا هر گونه حادثه مرتبط با منابع طبیعی را به شماره ۱۵۰۴ -سامانه امداد و نجات جنگل- اطلاع دهند، تصریح کرد: تمامی همکاران یگان حفاظت ما در حالت آماده باش کامل در محل خدمت‌شان حضور دارند.

سرهنگ حیدری در پایان گفت: حریق‌های عمدی و سهوی که در جنگل‌ها و مراتع به وقوع می‌پیوندد با مجازات نقدی و حتی مجازات حبس همراه است؛ چرا که مصداق خسارت به اموال عمومی است و مراجع قضایی پس از تعیین مقصر، مجازات مربوطه را تعیین می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها