امروز چی داریم؟

برای پیامبر

خب ناگفته و از همین تصویر روی جلد صفحات فرهنگی پیداست که ما پیشاپیش به استقبال میلاد دردانه آفرینش حضرت رسول(ص) و تولید امام جعفر صادق(ع) رفته‌ایم. حالا شما هم زیاد سوزن‌تان گیر نکند که 17 ربیع‌الاول یکشنبه هفته بعد است و چرا شما امروز برای پیامبر(ص) ویژه‌نامه رفته‌اید. خب به ما حق بدهید که این چیزی که می‌گویید به ذهن ما هم رسیده باشد، ولی باید به اطلاع‌تان برسانیم که برحسب تصمیم مدیران روزنامه، جام‌جم برای روز شنبه هفته بعد منتشر نخواهد شد.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۰۴



روی همین حساب ما هم که از یکی دو هفته قبل برای ویژه‌نامه میلاد پیامبر(ص) دورخیز کرده بودیم گفتیم به جای شنبه، پنجشنبه از ایشان بگوییم و خاطره‌بازی کنیم. ناگفته هم نماند که فاصله بین 12 تا 17 ربیع‌الاول که اولی میلاد پیامبر(ص) به روایت اهل سنت است و دومی به روایت اهل تشیع هفته وحدت نامگذاری شده و اجمالا می‌شود این را هم گفت که این را بگذارید به حساب جشن هفته وحدت که مشترک بین هم‌وطنان اهل سنت و اهل تشیع ماست.
برویم سر صفحات. اول از همه نگاهی به تصویر زیبای تمام صفحه همین صفحه بیندازید تا روح‌تان تازه شود. بعد از تازه شدن روح‌تان ورق بزنید بروید صفحه بعد. ساناز قنبری رفته سراغ دوبلورهای فیلم «محمد رسول‌ا...(ص)» مصطفی عقاد و یه گزارش جمع و جور و نوستالژیک از ناصر ممدوح و نصرالله مدقالچی تهیه کرده. میثم اسماعیلی هم رفته سراغ مجید اخشابی و با خواننده‌ای گپ زده که خیلی‌هایمان با آهنگ‌ها و قطعات او خاطره‌ها داریم.
علی رستگار هم در صفحه 10 رفته توی دسته سنگین‌وزن‌ها و یک گزارش مفصل تطبیقی از دو فیلم مطرحی که ناظر به پیامبر(ص) ساخته شده‌اند. رستگار برای نوشتن این گزارش نشسته و یک دور از اول هر دو فیلم «محمد رسول الله(ص)» مصطفی عقاد و مجید مجیدی را دیده و نکته‌های جذاب فراوانی از توی دل‌شان بیرون کشیده و راجع به‌شان حرف زده. از ما می‌شنوید گزارش رستگار که زحمت زیادی هم برایش کشیده شده را از دست ندهید. این قبیل مطلب کم گیرتان می‌آید.
در نهایت در صفحه 12 هم علی آقای داوودی که از کارشناسان موسیقی محسوب می‌شود رفته سراغ موریس ژار، آهنگساز نامدارِ فیلم نامدارِ مصطفی عقاد که هنوز هم شنیدن موسیقی‌اش، مو بر تن همه‌مان سیخ می‌کند. داوودی حسابی رفته توی شخصیت جناب موریس و کارنامه‌اش را یک شخم اساسی زده و حرف‌های جذاب و جالبی از این آهنگساز فرانسوی بیرون کشیده. جناب ژار البته 9 سالی هست که دیگر در میان ما نیست ولی خب با شاهکاری که برای فیلم عقاد ساخته است حالا حالاها از حافظه ایرانی‌ها پاک نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها