از دوران نوجوانی به برنامه صبح جمعه با شما علاقه‌مند بودم و از همان زمان وارد دنیای هنر موسیقی شدم.
کد خبر: ۱۱۹۷۹۴۸

دلم می‌خواست برای برنامه‌های متفاوت رادیویی و تلویزیونی آهنگسازی کنم. خدا هم کمکم کرد تا بتوانم در این عرصه فعالیت و کارم را با برنامه صبح جمعه با شما شروع کنم. سال‌هاست برای این برنامه آهنگسازی می‌کنم. عرق خاصی به برنامه‌های رادیو دارم و هر زمان قرار است برای یکی از برنامه‌های رادیویی آهنگسازی کنم، بداهه ریتم آهنگ‌ها در ذهنم نواخته می‌شود. با این‌که سال‌هاست برنامه صبح جمعه با شما را آهنگسازی می‌کنم، اما تلاش کردم تا هر یک از آهنگ‌های این برنامه متناسب با ریتم نمایش باشد.
شاید باورش برای مخاطبان سخت باشد، اما سر ضبط برنامه، متن شعر به من داده می‌شود و من بداهه همراه با گروه حرفه‌ای‌ام در آهنگسازی، ملودی آن را به طور بداهه می‌سازم.

به طوری که این برنامه با گوشت و خون من عجین شده که دیگر بداهه ریتم آهنگ به ذهنم می‌آید. در این برنامه بزرگانی همچون زنده منوچهر نوذری، فرهنگ جولایی، سعید توکل و ... همکاری کردم و از هر یک از دوستان یک تجربه ارزشمند کسب کرده‌ام. این تجارب برایم همچون یک گنجینه ارزشمند محسوب می‌شود.
این برنامه رادیویی در ایام نوروز هم روانه آنتن می‌شود و من هم تلاش می‌کنم همراه گروهم آهنگ‌های شاد برای مردم بسازیم تا از شنیدن این برنامه لذت بیشتری ببرند. همچنین آهنگسازی برنامه صبامک رادیو صبا را هم به عهده دارم. این برنامه هم جزو تجارب بسیار خوب من در عرصه موسیقی است و هدفم ساخت آهنگ‌های شاد است. البته آهنگسازی هر یک از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خصوصیات خودش را دارد و نمی‌توان برای همه برنامه‌ها یک نسخه کلی برای موسیقی نوشت.
به عنوان مثال برای برنامه خاله شادونه در کوهستان که ویژه کودکان از شبکه دو پخش می‌شود از موسیقی ایرانی استفاده می‌کنم که با این گروه سنی هم تطابق داشته باشد. مسلما موسیقی یک برنامه تلویزیونی نه تنها با یک برنامه رادیویی متفاوت است، بلکه به لحاظ مخاطب هم باید تفکیک ویژه‌ای قائل شد. باید موسیقی کودکان با حال و هوای آن هماهنگی داشته باشد و در غیر این صورت نمی‌توان مخاطب را جذب کرد، حتی برای ایام نوروز موسیقی دو برنامه صبامک و خاله شادونه در کوهستان متفاوت است.
همچنین برای ایام نوروز برای شبکه مستند و شبکه یک هم آهنگسازی یک مستند با نام اقوام ایرانی را ساخته‌ام و در آن از موسیقی‌های محلی بهره برده‌ام که این کار هم به لحاظ ریتم موسیقی ویژگی‌های خودش را دارد.


مجتبی تیموری

آهنگساز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها