با توجه به بالا بودن هزینه های تولید انرژی در ساختمان هایی با کاربریِ مسکونی، تجاری وصنعتی و نیز تحمیل مبالغ گزاف جهت تعمیر و نگهداری این سیستم ها،استفاده از روش های نوین برای جلوگیری از هدررفت و اسراف انرژی به موضوعی مهم و ضروری مبدل گشته است.
کد خبر: ۱۱۹۷۴۸۶
راههای نوین پیشگیری از اتلاف انرژی حرارتی در سیستم های تاسیساتی

در گذشته نه چندان دور برای حفظ و جلوگیری از اتلاف انرژی در سیستم های تاسیساتی به طور سنتی از عایق هایی مثل پشم شیشه و پشم سنگ بطور گسترده استفاده می شد اما این نوع عایق ها با توجه به کیفیت و خاصیت ساختاری ،هم به لحاظ زیست محیطی و هم به لحاظ کیفیت به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات جدید نیستند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و وجود ماشین آلات جدید این امکان میسر گشته که محصولات جدیدی با کاربرد عایق حرارتی و عایق صوتی از سوی کارخانجات معتبر به بازار ارایه گردد.

فوم عایق الاستومری با ساختار سلول بسته و متخلخل با دانسیته بالا که در برابر حرارت و حریق به خوبی مقاوم است محصول بسیار مناسبی جهت جلوگیری از افت و اتلاف حرارت و انرژی محسوب می گردد.
با وجود تکنولوژی های جدید و مدرن در راستای اجرای سیستم های موتورخانه ای و تهویه مطبوع، به راحتی می توان در طراحی و اجرای هوشمندانه نسبت به موارد یادشده،به طور شگفت انگیزی از اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان ها جلوگیری نمود.

عایق الاستومری به چند دسته تقسیم می گردد؟

همانطور که اشاره گردید عایق الاستومری در سیستم های تاسیساتی عمدتا با دو زیرشاخه موتورخانه و تهویه مطبوع کاربرد وسیعی دارد. در کشور ما از عایق الاستومری تحت عنوان عایق الاستومریک نیز یاد می شود. درسیستم های موتورخانه ای از عایق الاستومری لوله ای و در سیستم های تهویه مطبوع از عایق الاستومری رولی یا ورقه ای استفاده می گردد.ضخامت و نوع پوشش هر دو نوع عایق الاستومری باید توسط محاسبات دقیق مهندسی تعیین گردد تا بیشترین راندمان ازکاربرد عایق الاستومری حاصل شود.شرایط آب و هوایی،میزان حرارت و رطوبت و نیز فضای محل کاربرد عایق الاستومری در تعیین ضخامت و پوشش عایق الاستومری تاثیر به سزایی دارد.

متعلقات جانبی عایق الاستومری

برای انجام دقیق و صحیح عملیات عایق بندی در سیستم هایی که از عایق الاستومری در آنها استفاده می گردد کاربرد متعلقاتی از قبیل نوارچسب(تیپ) درزبندی و چسب عایق الاستومری امری اجتناب ناپذیر است.نوار چسب های درزبندی خود به انواع مختلف تقسیم بندی می شود.از جمله می توان به نوار درزگیر برزنتی،نوار درزگیر آلومینیومی و نوار درزگیر الاستومری اشاره نمود.

شرکت تهویه فراز در راستای تولید و ارایه بهترین محصولات در زمینه عایق الاستومری و نیز محصولات جانبی از قبیل نوارهای درزگیر و چسب عایق الاستومری افتخار دارد در یک دهه ی اخیر به بیش از هزار پروژه،بصورت مستقیم تولیدات خود را ارایه نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها