استقلال مساوی کرد، پرسپولیس با گل آفساید باخت

حسرت سرخابی‌ها

دومین هفته لیگ قهرمانان با تساوی استقلال و شکست پرسپولیس ایران به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۲۱

در ورزشگاه آزادی تهران استقلال ایران میزبان العین امارات بود. وینفرد شفر برای این بازی مهدی رحمتی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، علی کریمی، فرشید باقری، آیاندا پاتوسی، ایسما، فرشید اسماعیلی و گادوین منشا را در ترکیب اصلی قرار داده بود و طارق همام، محمد دانشگر و محسن کریمی را در میانه بازی به کار گرفت. استقلال در دقیقه 53 با گل فرشید باقری پیش افتاد اما این گل را تسوکاسا شیوتانی در دقیقه 85 پاسخ داد. استقلال در دقیقه 2+90 به گلی دیگر رسید اما این گل را کمک داور دوم آفساید اعلام کرد. در نهایت این بازی با تساوی یک - یک تمام شد.
در دیگر بازی این گروه الهلال با نتیجه 3 بر یک الدحیل را شکست داد تا در صدر قرار بگیرد. الهلال توانست شکست تیم‌های الاتحاد، النصر و الاهلی عربستان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه را تا حدودی کمرنگ کند. در دوحه هم پرسپولیس مهمان السد بود. برانکو برای این بازی علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع‌ خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن،مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور را در ترکیب اصلی قرار داد و سیامک نعمتی، سروش رفیعی و سیدمحمد حسینی را در میانه بازی به خدمت گرفت. السد همان طور که انتظار می‌رفت هجومی‌تر از بازی اول ظاهر شد؛ اما پرسپولیس هم موقعیت‌های خوبی در نیمه اول داشت. در نیمه دوم بازی بسیار زیبایی را شاهد بودیم و بیرانوند شاخص‌ترین چهره این نیمه بود. او دو بار به شکلی استثنایی دروازه‌اش را نجات داد و علی علیپور هم یک موقعیت ممتاز تک به تک را از دست داد. این مسابقه می‌رفت به پایان برسد که در آخرین دقیقه السد صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و با آن به یک گل کاملا مردود رسید. این گل را بغداد بونجاح به ثمر رساند و کمک دوم آن را آفساید نگرفت تا پرسپولیس مانند بازی اول قربانی گل آفساید شود. هفته سوم در روزهای 19 و 20 فروردین برگزار می‌شود و پرسپولیس با الاهلی عربستان و استقلال با الهلال عربستان بازی خواهند کرد. شاید بهترین تصمیم برای برانکو و شفر این باشد که تمرکز تیم خود را روی لیگ برتر ایران بگذارند چون با برنامه‌ریزی بی‌رحمانه لیگ برتر، بعید است تیم آنها توان رقابت در هر دو میدان را داشته باشد.

تمرین امروز پرسپولیس در درفشی‌فر
تیم فوتبال پرسپولیس که شنبه باید در رشت برابر سپیدرود قرار بگیرد، بعداز ظهر امروز اولین تمرین خود را انجام می‌دهد. کاروان پرسپولیس بعدر از شکست ناباورانه مقابل السد، بامداد امروز به تهران بازگشت و بازیکنان از بعدازظهر امروز تمرین خود را برای بازی با سپیدرود در لیگ برتر آغاز می‌کنند. این تمرین از ساعت ۱۶ در ورزشگاه درفشی‌فر آغاز می‌‌شود.

واکنش فتحی به مصاحبه آذری
امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال پیش از شروع بازی با العین در واکنش به اظهارات سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن که گفته بود اگر چک باشگاه استقلال برای رضایتنامه مرتضی تبریزی پاس نشود، حکم بازداشت امیرحسین فتحی را می‌گیرد، گفت: فقط می‌توانم بگویم متأسفم. این رفتارها غیرورزشی است. این اولین بار نیست که آذری دست به چنین کاری می‌زند و شب مسابقه یا روز بازی، اخبار کذبی مطرح می‌کند. من نه صادرکننده چک هستم و نه امضاکننده آن. این چک برای اسپانسر باشگاه است و در تاریخ مقرر پاس می‌شود. این کارها تنها برای ضربه زدن به تیم استقلال و روحیه هواداران است و بی‌جواب نمی‌ماند.» این اظهارات موجب شد تماشاگران استقلال در ورزشگاه آزادی علیه آذری شعار بدهند.

معرفی داور دربی؛ بعد ازعید
قرار بود دیروز داور دربی معرفی شود؛ اما مشخص نیست در جلسه توجیهی داوران الیت فوتبال ایران چه گذشت که معرفی داور دربی به بعد از عید نوروز موکول شد. از میان داوران ایران بنیادی‌فر، خورشیدی و زرگر شانس بیشتری دارند. علیرضا فغانی داور سرشناس فوتبال ایران که مورد اعتماد کامل فیفاست، متاسفانه در رقابت‌های داخلی مورد بی‌مهری‌های فراوانی قرار گرفته و هواداران دو سه تیم، او را دوست ندارند.

تغییر ساعت شهرآورد پایتخت
شهرآورد ۸۹ پایتخت بین استقلال و پرسپولیس قرار است ۱۰ فروردین ۹۸ برگزار شود. طبق اعلام قبلی سازمان لیگ، این دیدار قرار بود ساعت ۱۷ برگزار شود اما پس از برگزاری جلسه سازمان لیگ و شورای تأمین، مقرر شد این دیدار یک‌ساعت زودتر یعنی ساعت ۱۶ روز شنبه دهم فروردین برگزار شود. پیش از این مسؤولان سازمان لیگ اعلام کرده بودند روز دربی تغییر نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها