در حالی که ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ را برای مصرف‌کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده بررسی قیمت‌ها در بازار نشان از آن دارد که هر کیلو مرغ تازه ۱۵هزار تومان و اقلام دیگر مرغ ۱۶ تا ۳۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۵۳

به گزارش ایسنا، در ماه‌های اخیر به دلایل مختلفی همچون افزایش قیمت نهاده‌های دامی که به کاهش جوجه‌ریزی و عرضه مرغ گوشتی در بازار منجر شد، قیمت این ماده پروتئینی سبد خانوار به‌شدت افزایش یافت. ستاد تنظیم بازار در راستای کنترل بازار و قیمت‌گذاری دستوری، عرضه مرغ یخ‌زده و مرغ تنظیم بازاری را آغاز کرد.
در این مدت بارها قیمت دستوری ستاد تنظیم بازار تغییر کرد و در حال حاضر این قیمت از کیلویی 8500 تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته و این در حالی است که قیمت مرغ تازه در سطح بازار از سوی عرضه‌کنندگان واحدهای صنفی کیلویی ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.
این قیمت‌ها در حالی رخ داده که ستاد تنظیم بازار قیمت قانونی هر کیلو مرغ را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌داند و از سویی دیگر رئیس اتاق اصناف ایران و اتحادیه صنفی مرتبط معتقدند قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلامی برای محصولاتی است که از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در بازار عرضه می‌شود.
این تفاوت گفتار از سوی ستاد تنظیم بازار و اتاق اصناف ایران در حالی رخ داده که رئیس اتاق اصناف ایران در نشست‌های ستاد تنظیم بازار حضور دارد و می‌تواند نظرات خود را به این ستاد ارائه و نظرات ستاد را دریافت کند. حال جای این سؤال وجود دارد که با این حال چرا این ناهماهنگی در رابطه با بازار مرغ رخ داده است؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها