این بار نبض لیگ در نقش جهان می‌زند؛ دور از پرسپولیس و استقلال

روز سخت سرخابی‌ها

هفته چهاردهم لیگ برتر که از دیروز با برگزاری بازی فولاد و ذوب‌آهن آغاز شد، با 3 بازی امروز و 3 مسابقه فردا دنبال می‌شود و این هفته با پیکار روز شنبه پارس جنوبی جم و تراکتورسازی به پایان خواهد رسید. در میان بازی‌های این هفته بی‌تردید دو بازی سرخابی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران و ورزشگاه بنیان دیزل تبریز از اهمیت بالایی برخوردار است. مسابقه‌ای که تکلیف این دو تیم را در نیم فصل اول مشخص می‌کند که می‌توانند ادعایی برای بالای جدول داشته باشند یا باید همه امید خود را به نیم‌فصل دوم ببندند.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۰۵

شفر: مثل پدر پشت بازیکنان هستم
وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر صنعت نفت آبادان به استفاده از جوانان در ترکیب تیمش اشاره کرد و گفت: این مساله آینده استقلال است و با مدیرعامل باشگاه در حال صحبت هستم. امیدوارم زبانم به اندازه کافی خوب باشد که این بخش را توضیح دهم. بازیکن جوان باید اشتباه کند تا دفعه بعد بتواند کارش را بدرستی انجام دهد. اشتباه کردن یک بازیکن طبیعی است. من همیشه مثل پدر پشت بازیکنانم هستم در صورتی که شخصیت خوبی داشته باشند. فوتبال پلی‌استیشن نیست که یک باره دکمه را فشار دهید و کارهایتان را انجام دهید. بازیکنان جوان باید پله به پله اضافه شوند.
به گزارش تسنیم، شفر در واکنش به سوالی مبنی بر این‌که آیا لیست بازیکنان مدنظرش را برای نیم فصل دوم به باشگاه داده است یا نه گفت: در رابطه با این موضوع با مدیرعامل باشگاه صحبت خواهم کرد. سرمربی استقلال درباره این موضوع که آیا درباره بازی‌ها با کمیته فنی در ارتباط است، اظهار کرد: من با کمیته فنی هیچ مشکلی ندارم. من یک فرد تیمی هستم. شایعات فضای مجازی را باور نکنید.
وی با تاکید بر ارتباط باشگاه‌ها با تیم ملی فوتبال، اظهار کرد: ما باید صحبت کرده و در ارتباط باشیم. نباید صحبت‌های‌مان در رسانه‌ها باشد و این صحبت باید رودررو صورت بگیرد. چیزی که الان باید اتفاق بیفتد این است که فدراسیون جلسه‌ای بین کادر فنی تیم ملی و مربیان باشگاهی برگزار کند.

شفر می خندد؟

وینفرد شفر سرمربی استقلال در بدترین شرایط تیمش را به اهواز برد. بازی با استقلال خوزستان در هر روز دیگری بود، استقلال تهران، بردی پرگل به‌دست می‌آورد؛ اما حال استقلال این روزها اصلا خوب نیست و شفر مجبور است با همین کیفیت به کار خود ادامه دهد تا به نیم فصل برسد. حریف امروز استقلال تیمی دیگر از خوزستان است. صنعت‌نفت گرچه سه بازی آخر خود در لیگ برتر را با تساوی پشت سر گذاشته؛ اما تفاوتی آشکار با استقلال خوزستان دارد و گرچه استقلال تهران در زمین خود بازی می‌کند؛ ولی پیش‌بینی می‌شود روزی سخت در انتظار شفر باشد. البته امروز برای استقلال بسیار خاص به نظر می‌رسد. پژمان منتظری بعد از مدت‌ها دوری از میادین به‌دلیل مصدومیت، امروز می‌تواند برای استقلال بازی کند و بازیکنان مغضوب شفر یعنی روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی هم بخشیده شده‌اند. بازگشت همزمان این سه نفر می‌تواند هواداران استقلال را به برد در بازی امروز امیدوار کند. ضمن آن‌که هواداران استقلال امیدوار هستند در بازی امروز به جای الحاجی گرو که فرصت‌های بسیاری را از دست می‌دهد، فرصت بازی به بازیکنی مثل ا...‌یار صیادمنش برسد.
پائولو سرجیو بنتو بریتو، سرمربی پرتغالی صنعت نفت آبادان به این دلیل که به یک‌چهارم نهایی جام حذفی رسیده و باید جمعه هفته آینده مقابل سایپا بازی کند، شاید کمی به آن جام دلگرم باشد؛ اما اینها دلیلی منطقی نیست تا بازی با استقلال را جدی نگیرد.
دو راهی بر سر انتخاب سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی همچنان یکی از دلمشغولی‌های شفر برای هر بازی است و همچنان تنها نکته پنهانی برای بازی‌های استقلال، انتخاب دروازه‌بان ترکیب اصلی است. 3 امتیاز بازی امروز برای هر دو تیم اهمیت دارد؛ اما اگر صاحب این امتیازها، استقلال باشد، جدول لیگ فوق‌العاده زیبا و رقابت‌های نیم‌فصل دوم، به شدت جذاب خواهد شد.

دربی شمالی‌ها
وقتی علیرضا فغانی برای مسابقه‌ای انتخاب می‌شود، یعنی آن بازی حساسیت بسیار بالایی دارد. داور بازی امروز نساجی مازندران و سپیدرود رشت در شهر قائمشهر، فغانی است. این داور انتخاب شده تا مسابقه‌ای که گمان می‌رود هیجان بالایی داشته باشد، با کمترین حاشیه به پایان برسد. جواد نکونام و علی کریمی دو چهره نام‌آشنای فوتبال ایران روی نیمکت دو تیم نشسته‌اند و باید دید 3 امتیاز دربی شمالی‌های لیگ برتر به سود کدام تیم به پایان می‌رسد.

جنگ صدرنشینان

بی‌تردید نبض لیگ فردا در نقش جهان اصفهان می‌زند جایی که دو تیم اول و دوم جدول لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند.
این بازی برای سپاهان حکم مرگ و زندگی دارد. سپاهان که برای رسیدن به جام در این فصل، ریخت و پاش زیادی کرد حالا در حالی در برابر پدیده قرار گرفته که 3 امتیاز از این تیم بحران زده و بی‌پول کمتر دارد. اعتراض‌ها به اشتباهات سهوی داوران به سود سپاهان در این هفته‌ها، سوژه اصلی رسانه‌ها بوده و باید دید در بازی فردا اتفاق خاصی در داوری می‌افتد یا خیر. یحیی گل‌محمدی بی‌تردید نمی‌خواهد صدرنشینی را به سپاهان بدهد و البته ضد فوتبال هم در تفکرات او جایی ندارد. بازی فردا بی‌تردید حساسترین بازی نیم‌فصل اول است.

کنفرانس برانکو برگزار نشد
کنفرانس مطبوعاتی برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس برای بازی با ماشین‌سازی تبریز برگزار نشد. قرار بود برانکو ساعت 18 رودر‌روی خبرنگاران بنشیند که هواپیمای حامل کاروان پرسپولیس با یک ساعت تاخیر راس همین ساعت به زمین نشست.

تاخت و تاز بازیکنان جوان

تراکتورسازی در بازی هفته قبل دو امتیاز را از پرسپولیس گرفت و امروز شریک تراکتورسازی در برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد. مشخص نیست به چه دلیل بازی‌های پرسپولیس با تیم‌های تبریزی وارد فازی ناخوشایند شد؛ اما امید فوتبالدوستان ایران این است که در بازی امروز کمترین حاشیه را شاهد باشیم.
هر دو تیم تراکتورسازی و ماشین‌سازی که نام‌های ریشه‌دار و دوست‌داشتنی فوتبال تبریز هستند این روزها توسط یک آذری دلسوز به نام محمدرضا زنوزی اداره می‌شوند و همین اداره مشترک محل انتقاد برخی‌ها شده است. با این حال مشکل اول برانکو در بازی امروز یک درد قدیمی است: کمبود بازیکن باکیفیت. مصدومیت‌های مداوم بازیکنان به دلیل فشار وحشتناکی که در این فصل متوجه آنها بود، به مرور دایره انتخاب برانکو را تنگ و تنگ‌تر کرد. جدا از بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و پاره شدن رباط صلیبی حسین ماهینی و محمد انصاری، بازیکنان دیگری به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده‌اند: شایان مصلح و سیامک نعمتی. کمال کامیابی‌نیا جدا از محرومیت، درد قدیمی کتف را با خود دارد و شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن و علیپور هم با مصدومیت و درد، راهی تبریز شده‌اند.
البته در آن سوی میدان هم اوضاع، زیاد گل و بلبل نیست. رضا مهاجری هم بازیکنان غایب زیادی دارد. مصطفی سالاری، محسن یوسفی و توحید غلامی سه بازیکنی هستند که به‌دلیل مصدومیت قطعا نمی‌توانند تیم‌شان را مقابل پرسپولیس همراهی کنند و عزیز معبودی هم به دلیل اخراج در بازی با سپاهان در این بازی محروم است. به این دلیل با وجود لشکری از بازیکنان غایب، شاید بازی امروز محل تاخت و تاز جوانان گمنام و میدان معرفی ستاره‌های جدید باشد.

3 امتیاز آسان برای دایی؟

باز هم ایمان مبعلی و علی دایی به هم رسیدند. روزهای حضور این دو نفر در تیم ملی روزهایی پرحرف و حدیث بود و خط خوردن نام مبعلی از فهرست تیم ملی به غلط به نام دایی نوشته شد. حالا دایی در شرایطی مقابل تیم مبعلی قرار گرفته که نه تیم او حال خوبی دارد و نه تیم مبعلی. سایپا که فصل قبل سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرده و به پلی‌آف این فصل آسیا رسیده و حتی ابتدای این فصل هم در میان تیم‌های بالای جدول بود حالا در رده هشتم وضعیت مطلوبی ندارد. در وصف حال و روز این روزهای استقلال خوزستان هم که لازم نیست چیزی بنویسیم. بلاتکلیفی درد اول آبی‌های خوزستان در این روزهاست.
باید دید کریم بوستانی در این بازی چه می‌کند و آیا همان‌طور که استقلال تهران از این وضعیت استفاده کرد و صاحب امتیازهای بازی خود با این تیم شد، سایپا هم برنده مقابله با استقلال خوزستان می‌شود؟

فرار از بحران

نفت مسجد سلیمان از زمانی که علیرضا مرزبان را به خدمت گرفته امتیازهای خوبی به دست آورده و امیدوار است در ادامه روند خوب خود 3 امتیاز بازی امروز را هم از آن خود کند که اگر این گونه شود پیکان به طور کامل وارد بحران خواهد شد. نفت مسجد سلیمان از 3 بازی اخیر 7 امتیاز گرفته در حالی که پیکان از 3 بازی آخر خود 3 شکست کسب کرده است. در این شرایط، باختن در بازی فردا برای مجید جلالی و پیکان معنای تلخی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها