برانکو عزمش را برای رسیدن به تیم ملی جزم کرد؛

چرا نباید گزینه تیم‌ملی باشم؟

این روزها فدراسیون فوتبال مشغول بررسی گزینه‌های مختلف برای نیمکت تیم ملی است. ایران بعد از کارلوس کی‌روش هنوز نتوانسته مربی جدیدش را جذب کند و به همین خاطر در تلاش است تا با گزینه‌های مختلف مذاکره و در نهایت یک مربی مطرح را روی نیمکت ایران بنشاند.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۶۵

هر چند وزارت ورزش می‌گوید فدراسیون فوتبال در زمینه انتخاب مربی همه کاره است ولی همچنان خبرهایی می‌رسد که در نهایت وزیر ورزش نظرنهایی را می‌دهد. مهدی تاج به‌خوبی می‌داند اگر فدراسیون فوتبال به تنهایی در این زمینه تصمیم‌گیرنده باشد وزارتخانه برای تامین حقوق سرمربی جدید هیچ کمکی نمی‌کند اما در صورتی که نظر نظر سلطانی‌فر باشد در آن صورت وزارتخانه برای انتخاب مربی پول هزینه می‌کند. از سویی دیگر همه می‌دانند رابطه مسعود سلطانی‌فر با برانکو ایوانکوویچ چقدر خوب است. به گفته خود برانکو او را حتی مامور کرده بودند تا با زلاتکو دالیچ درباره حضور در تیم ملی مذاکره کند. برانکو در صحبت‌هایی که با مسؤولان ایرانی داشته حرف‌های جالبی به زبان آورده است. او در این باره گفته: «شما خودتان به عملکرد مربیان خارجی در فوتبال ایران دقت کنید. خیلی زود متوجه خواهید شد که کدام مربیان موفق بوده‌اند. کدام سبک از مربیان توانسته اند در ایران خوب کار کنند.» منظور او دقیقا این بوده که مربیان کروات برای فوتبال ایران بسیار مفید بوده‌اند. در تاریخ فوتبال ایران کروات‌های زیادی حضور داشتند.
کروات‌ها موفق بوده‌اند؟
در تاریخ فوتبال ایران کم مربی کروات حضور نداشته است. یکی از شاخص‌ترین آنها استانکو بود. او هر چند مدت کوتاهی در تیم ملی بود و نتایج خوبی نگرفت ولی توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند. تومیسلاو ایویچ هم مربی کروات بزرگی بود که به ایران آمد ولی قبل از جام جهانی 1998 برکنار شد. به باور خیلی‌ها او می‌توانست تیم ملی را برای فرانسه بسیار قدرتمند کند ولی بعد از شکست تیم ملی در دیدار دوستانه مقابل رم و با نتیجه 7 بر یک اخراج شد. میروسلاو بلاژویچ هم برای بردن ایران به جام جهانی 2002 به ایران آمد. بازی تلخ بحرین در دوران مربیگری بلاژ اتفاق افتاد. در آن روزها ایران واقعا خوب بازی می‌کرد ولی بعد از شکست در پلی آف مقابل ایرلند از رسیدن به جام جهانی بازماند. برانکو ایوانکوویچ هم از مربیان کروات موفق تاریخ ایران است. او با ایران در پوسان قهرمان شد. بعد تیم ملی را در جام ملت‌ها سوم کرد و تیم ملی را به جام جهانی 2006 آلمان برد. حالا هم در پرسپولیس کاملا موفق بوده است. مربیان کروات دیگری چون بگوویچ، نناد نیکولیچ(که فولاد را قهرمان لیگ برتر کرد)، لوکا بوناچیچ، زلاتکوکرانچار(مربی فعلی تیم امید) و دراگان اسکوچیچ هم در ایران فعالیت کردند. برانکو معتقد است در مجموع عملکرد این مربیان در ایران خوب بوده است ولی طبیعتا فضای کار زیادی هم به این مربیان داده شده است.
برانکو: چرا من گزینه نباشم؟
حالا شایعات زیادی درباره حضور برانکو در تیم ملی شنیده می‌شود. او احتمالا در پایان فصل از باشگاه پرسپولیس جدا می‌شود و به تیم ملی می‌رود تا کارش را در آنجا از سر گیرد. او سال 2006 تیم ملی را ترک کرد و اگر سرمربی ایران شود این اتفاق بعد از 13 سال دوباره رخ خواهد داد. 13 سالی که واقعا زود گذشت. برانکو امیدوار است که این اتفاق رخ دهد. او عطش زیادی برای رسیدن به نیمکت ایران دارد چون معتقد است می‌تواند کارهای ناتمامش را در تیم ملی تمام کند. این مربی حتی به نزدیکانش گفته است: «چرا من گزینه نیمکت تیم ملی نباشم؟» این یعنی او نیمکت ایران را بعد از کی روش به نوعی حق خود می‌داند. به هر حال برانکو دو بار متوالی پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کرده و همراه با این تیم به فینال آسیا هم رسیده است. برانکو تحول عظیمی در این باشگاه ایجاد کرد و امیدوار است در تابستان سال آینده و پس از پایان ماموریتش در پرسپولیس عازم تیم ملی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها