امروز چی داریم؟

سلاطین در بند

طبق چیزی که تقویم به ما گفت، امروز دهم آذرماه است. دهم آذرماه می‌تواند در تقویم‌های شخصی و فردی خیلی از ماها سالروز خیلی از چیزها باشد با این حال یک اتفاق مهم در این روز ثبت شده. شهادت و به عبارت دقیق‌تر ترور سیدحسن مدرس در چنین روزی اتفاق افتاده است. حالا درست است که مزار مدرس در شهرستان کاشمر در خراسان رضوی است، اما بدانید و آگاه باشید جناب مدرس در یکی از روستاهای توابع شهرستان اردستان استان اصفهان به دنیا آمده است.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۲۳

گذشته از این‌که سوابق مدرس به دوره قاجار و مشروطه‌خواهی باز‌می‌گردد اما خیلی از ما او را
به واسطه شخصیتی می‌شناسیم که از خودش در برابر دیکتاتوری رضاخان نشان داد و در نهایت هم 81 سال قبل در سال 1316 توسط ماموران رضاخان خفه شد و به شهادت رسید. حالا زینب مرتضایی‌فرد خبرنگار پرتلاش گروه فرهنگی به همین مناسبت رفته سراغ خانه‌ای که مرحوم مدرس در سال‌های اقامت در تهران در آنجا زندگی می‌کرده؛ خانه‌ای که در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان شهید مصطفی خمینی (پایین‌تر از میدان بهارستان) قرار گرفته است. خیابانی که البته به نام خیابان ری هم خوانده می‌شود. با گزارش مرتضایی‌فرد همراه شوید و سری بزنید به خانه با صفای سیدحسن مدرس.
احتمالا در جریان هستید که آذر مهاجر دیگر خبرنگار پرتلاش فرهنگ و هنر جام‌جم چند وقتی است رفته سراغ سوژه کاغذ و ول‌کن قضیه نیست. مهاجر که در چند وقت اخیر گزارش‌هایش حسابی سر و صدا به پا کرده و به بمب خبری تبدیل شده است بتازگی مطلع شده که بعد از سلطان سکه و سلطان کنسرت، حالا سر و کله سلطان کاغذ هم پیدا شده است. مهاجر لابه‌لای پیگیری‌های خبری‌اش کاشف به عمل آورده که دوستان دستگاه‌های امنیتی رد سلطان کاغذ را زده‌اند و حالا ایشان به اتهام اخلال در بازار کاغذ پشت میله‌های بازداشتگاه است. الغرض، مهاجر امروز دوباره با گزارش از کاغذ و سلاطین آن به روزنامه آمده. خواندن این گزارش را در صفحه بعد به شما پیشنهاد می‌کنیم. حواس ماموران امنیتی به همه جا هست.
صفحه 11 فرهنگ و هنر هم امروز دوباره مشمول الطاف ملوکانه دوستان سازمان آگهی‌ها شده و نیمی از آن در اختیار آگهی‌ها قرار گرفته (کثرا... امثالهم). با این حال بچه‌های سینما بیکار ننشسته‌اند و یک گزارش جمع و جور و بانمک از بعضی رویدادهای حاشیه‌ای جشنواره مقاومت مهیا کرده‌اند. هرچند خود جشنواره هم شب گذشته در برج میلاد تهران با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خودش پایان داد. سوای اخبار و رویدادهای خبری، گزارش صفحه 11 را هم از دست ندهید.
در نهایت هم کیکاووس زیاری در صفحه 12 سراغ سینمای جهان رفته و از برخی مجموعه‌های دنباله‌دار سینمایی حرف زده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها