جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: اگر دشمنان دست از پا خطا کنند، بلایی بر سرشان می‌آوریم که فکرش را هم نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۱۹۴۰۲۰
دشمنان دست از پا خطا کنند، بلایی سرشان می‌آوریم که فکرش را هم نمی‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سردار اسماعیل کوثری با بیان اینکه دشمنان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه چینی‌های زیادی برای ضربه زدن به انقلاب کرده و همواره کوشیده اند پرچم انقلاب را پایین بیاورند، افزود: به کوری چشم دشمنان جشن ۴۰ سالگی انقلاب را گرفته و پخته‌تر از گذشته شده ایم و اگر صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی دست از پا خطا کنند، بلایی بر سرشان خواهیم آورد که فکرش را هم نمی‌کند.

وی با اشاره به توان دفاعی کشور، افزود: قبل از انقلاب توان ساخت یک موشک را هم نداشتیم، اما امروز موشک‌های ما داعش را هدف قرار می‌دهند و این مهم در سایه خلاقیت و ابتکار نیروهای پشتیبانی حاصل شده است.

کوثری نقش نیروهای آماد و پشتیبانی در سال‌های دفاع مقدس را برجسته عنوان کرد و افزود: این رزمندگان کاری کردند کارستان و اگر هم امکانات زیادی در اختیار نداشتند، اما هرگز خود را در موضع ضعف نشان نداده و همیشه خود را دست پر نشان می‌دادند.

وی اظهار کرد: در مجموع رزمندگان با دست خالی مقابل دشمنان تا دندان مسلح که آمده بودند سه روزه استان خوزستان را از ایران جدا کرده وهفت روزه به تهران برسند ایستادگی کرده و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اسلامی به بیگانگان واگذار شود.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در ادامه با بیان اینکه در طول سال‌های دفاع مقدس رزمندگان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به بیگانگان واگذار شود، افزود: این در حالیست که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران قاجار و پهلوی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر از خاک کشورمان به بیگانگان واگذار شد که آخرین مورد آن نیز به واگذاری بحرین در سال ۱۳۵۰ به خاطر بی عرضگی سردمداران پهلوی برمی گردد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی با کمترین امکانات توانستند بهترین نتیجه را بگیرند، ادامه داد: با تلاش‌های رزمندگان اسلام در پایان جنگ تحمیلی ما حتی یک دلار هم بدهی نداشتیم، در حالیکه عراق بین ۷۰ تا ۹۰ میلیارد دلار به اذعان خودشان بدهی بالا آورده بود.

کوثری به عملیات مرصاد نیز اشاره کرد و گفت: منافقین بعد از پذیرش قطعنامه با خیال اینکه حداقل می‌توانند به کرمانشاه دسترسی پیدا کنند پا به میدان گذاشتند که مردم کرمانشاه و دیگر رزمندگان غیور مقابل آنها ایستادگی کردند و آمریکا، اسرائیل و ایادی آنها را ناامید کرده و آن چنان ضربه‌ای به دشمنان وارد کردند که فکرش را هم نمی‌کردند.

کوثری با اشاره به تلفات بیش از دو هزار نفری منافقین در جریان عملیات مرصاد، یاد آورشد: در عملیات مرصاد غیرتمندان کرمانشاهی و منطقه غرب بلایی بر سر دشمنان آوردند که در تاریخ زبانزد خاص و عام شده است.

کوثری اشاره‌ای هم به عملیات بازی دراز داشت و افزود: نحوه برخورد رزمندگان با دشمنان در این عملیات باعث شگفتی نظامیان دنیا شده است، چرا که رزمندگان اسلام در این عملیات با کمترین استعداد تجهیزاتی توانستند ارتفاعات بازی دراز را از دست دشمنانی که قصد پیشروی در خاک کشور را داشتند، نجات دهند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله اضافه کرد: تجربه هشت ساله دفاع مقدس در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته و سبب شد آنها با حداقل امکانات در برابر آمریکایی‌ها ایستادگی کنند.

کوثری در ادامه از بزرگان سپاه خواست تا خاطرات خود را از دوران جنگ تحمیلی برای آیندگان بنویسند.

کوثری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت نوشته شدن خاطرات رزمندگان سال‌های دفاع مقدس تصریح کرد: نگارش این خاطرات باعث ماندگار شدن آنها در تاریخ خواهد شد و آیندگان خواهند دانست که رزمندگان در طول سال‌های دفاع مقدس چه از خودگذشتگی هایی کردند.

کوثری در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف افزود: استکبار جهانی از آگاهی مردم و حضورشان در صحنه می ترسد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپس اشاره‌ای هم به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی موجود داشت و گفت: نمونه این فشارها و مشکلات را در دوران جنگ تحمیلی هم داشته ایم، البته امیدواریم این مشکلات با تدابیر مسئولین مرتفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها